Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Fru Lundgren - 14 augusti 2016 16:23

Jag har nu fattat ett jobbigt beslut, men det är inte bara mig jag måste tänka på. Nu då Pajsens kropp strulat hela vintern och det ger sig inte fast behandlingar så har jag bestämt att han nu ska få somna in. Hans förra ägare håller med mitt val och vi är eniga om att det är inte snällt mot Pajsen att krama ut all liv ur han bara för att han är så fin. Hans kropp har börjat säga ifrån och jag måste lyssna på det. Han blev ju halt i förra veckan och var sen haltfri och fin i kroppen hela helgen, fast han fick bara gå i hagen och ta det lugnt. Sen på måndagen blev han halt igen. Han är varken svullen, varm eller öm i varken benet eller hovet. Inte heller markerar han något på annat ställe i kroppen. Så jag misstänker att det nu är hans spatt som slagit till och visst han är jätte fin och jag skulle nog kunna lägga ut pengar på att behandla han, men till vilket pris?! Jag vill inte se han plågas och har bestämt att han detta är sista sommaren med han. Han ska inte tvingas gå på massor av medicin för att kunna leva och jag har haft en annan häst med spatt och det vill jag inte gå igenom igen. Jag kommer sakna han så jävla mycket, men jag gör det bästa för han.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards