Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Fru Lundgren - 5 augusti 2016 12:18

Pajsen har stått inne sen igår vid 16 tiden och idag då jag tog ut han vid 9 tiden så såg jag ingen hälta. Kände igenom han ordentligt, men kände inget. Så vad som hänt igår vet jag inte. Men jag börjar fundera om det är så att hans kropp börjat ge upp. Han får ju öm rygg om det blir kallare. Han vart stel i juni för att han stått utan täcke 2 nätter då det var 5-6 grader varmt. Han måste ha täcke på nätterna för annars blir han stel i korset som leder till att han blir stel/halt på båda bakben. Så jag funderar om att låta han somna in om han nu ska gå och bli halt/stel hela tiden. Jag vill inte se han ha ont och jag vet att han har ont då han blir stel. Jag har även pratat om detta med hans tidigare ägare och vi kom fram till att man måste ju se till att han får det bästa och även om det ska leda till att han somnar in, så är bäst för han om han nu ska fortsätta bråka mot sin kropp. För han blir även stel om han står i hagen. Så man kan ju inte bara ha han som sällskap heller, tyvärr.

Men vi får avvakta och se hur det blir. Jag hoppas han kommer leva många år till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards