Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

Å jag blir så less...!!!

Av Fru Lundgren - 1 juni 2016 13:18

Folk runt mig säger jämt att jag är så fin, så duktig, så snäll och ja alltid SÅ perfekt!! Och speciellt om jag säger att jag tycker illa om min kropp. Att jag vantrivs med mina försmå bröst och att jag tycker det är jobbigt att leta kläder då jag är så smal så sitter jeansen antingen perfekt i midjan, men för korta i benen eller tvärt om..! Varför måste jag alltid vara så perfekt?! Jag hatar att städa, laga mat och jag har alltid kaos runt mig. Jag vill inte vara perfekt. Jag vill kunna hata saker runt mig och jag vill kunna störa mig på min kropp utan att alltid höra hur fin och underbar jag är. Jag har inget välstädat hus och vet ni varför? Jo för jag orkar inte lägga ned flera timmar per dag för att städa då jag kan ta dom timmarna och sitta i en sandlåda med barnen och leka. Vad tror ni barnen mest uppskattar? Att sitta inne framför tv hela dagarna medan mamma städar eller att vara ute hela dagen och leka för att sen kanske vara i ett hus med damm i hörnen och kaos bland kläder och skor i hallen eller att gårdagens disk står kvar på bänken. Vilket tror ni dom väljer? Jag vet att dom uppskattar att vara ute och jag ser på dom att dom trivs då jag lägger tid på att vara med dom. Innan man fick barn så var huset alltid fint, men nu lägger jag tiden på barnen och djuren. Det är mitt val och inget jag skäms över. Kommer ni hem hit och det är ostädat, så synd för er att ni missade dagen jag städade och akta så ni inte kliver på leksakerna. Men såhär bor vi och skulle jag lägga mer tid på att städa, så skulle jag tvingas ta tid från barnen eller djuren. Något jag inte känner att jag vill. Visst jag sitter hemma hela dagarna, men se det såhär. Varje dag min man jobbar så "jobbar" jag ju hemma med att ha barnen på heltid att ta hand om. Det är blöjbyte, lekar, lunch, sova middag och ja vidare. Jag kan inte säga att ni tar jag ledigt resten av dagen och far hem. En semester för mig finns inte och helg vad är det?! För mig är alla dagar jobb och måsten som ska hinnas med innan kvällen. Så ja jag har dagar då jag bara vill gråta och ligga på soffan. Då jag kliver över högar med tvätt och tänker "jag tar det i morgon". Men sådan är jag och mina barn tackar mig för att jag gärna är med dom istället för att göra alla måsten och tråkiga sysslor. Det är ju inte dom som väljer om jag ska städa en hel dag, det är ju jag som gör det och jag kan ju städa en stund varje dag för att slippa kaoset efter dag tre som ostädat. Visst jag gör det ibland, men jag måste ju komma ihåg att leva också. För ingen kommer tacka mig då jag ligger utbränd och orkeslös.

 
 
Maria

Maria

1 juni 2016 13:23

Varm kram till dig:(<3

http://avrilsun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards