Alla inlägg under maj 2016

Av Fru Lundgren - 4 maj 2016 11:56

Nu har Milian fått duscha av sig snor och smuts, för att sen lägga sig ren i sin säng och sova lunch. Jag har inte hört ett ljud av han sen jag la han i sin säng, så jag gissar att han somnade direkt. Nu hoppas jag bara att han sover till i alla fall 13:30 för då har han sovit i 2 timmar.
Jag ska nu stax ta och börja skruva golvet och sen röja upp i köket bland disken. Det finns alltid saker att göra i ett hus. Haha. ;)

Tittade just och det kom en regnskur då. Hoppas det bara var något tillfälligt. :)

Av Fru Lundgren - 4 maj 2016 10:00

Om det finns tider då man som förälder känner sig orkeslös och gärna vill lämna huset, så är det just då barnen är sjuka, griniga och man står där helt maktlöst. Båda barnen är förkylda (snoriga) och Milian är allt annat en på bra humör. Minsta lilla sak gör att hela hans värld rasar och han bryter ut i hysteriskt gråt. Det hjälper inte ens att trösta han och jag känner mig helt maktlös. Jag tycker så synd om han och jag kan inget göra en att ge han lite alvedon, torka hans näsa och försöka få hans värld att inte rasa. Jag längtar tills han somnar så kan även jag få ta det lugnt en stund. Fram till dess så ska jag försöka städa och tvätta också. Fullt upp med andra ord, som vanligt. Haha.

Då mannen kommer hem så blir det att vara i stallet och samla lite kraft och hoppas att morgondagen bjuder på piggare barn. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards