Alla inlägg under maj 2016

Av Fru Lundgren - 20 maj 2016 11:03

Idag mår jag allt annat en bra. Jag var vaken till strax efter kl 05 inatt pga att Milian mådde dåligt och kunde inte sova. Han har haft 40,5 grader feber och har nu ont i kroppen och jätte snuvig. Så jag lider med han. Han vaknade i omgångar och jag fick trösta om han. Sen så har mina tankar hållit mig vaken. Är orolig för att detta kanske blir sista tiden med Pajsen. Jag ska ringa veterinären idag och höra om han kan komma nästa vecka. Men jag är orolig för att han ska säga det jag inte vill höra. Jag har ju förut pratat med veterinären om "knölen" han har vid sin has och veterinären sa att det kan bli så att den ställer till något, men det kan också bli att han lever 5 år till utan problem. Så inget vet hur det blir. Men då han ändrat sina steg kraftigt i bakbenen, så blir man ju orolig att det är något. Hittade ju ömma och hårda muskler uppe på korset igår som jag masserade. Dessa ska även masseras idag så får vi se hur han börjar bli.
Kan ju vara så enkelt som en sträckning då han och ettan lekt runt i hagen i början av veckan. Jag hoppas då på det.

Ettan ska få komma ut på ett pass igen. Funderar om att ev tömköra henne eller så rida liknande pass som igår. Fast det beror på om min kropp orkar med det. Kanske blir ikväll då mannen är hemma.

Av Fru Lundgren - 19 maj 2016 23:34

Dagen har varit lugn. Jag har sovit bort i stort sett hela dagen. Milian är snuvig med hög feber och jag är inte heller så pigg. Så jag är glad att mannen varit ledig idag då han kunnat hjälpa till.
Nu ikväll så skoddes Pajsen och jag masserade han sen uppe på ryggen med liniment. Han rör ena bakbenet lite konstigt och lyfter det ibland högt upp då han går. Klämde och kände igenom hela han igår, men hittade inget. Idag hittade jag att han ömmade kraftigt i ryggen och han gick även lika som igår. Alltså lyfter upp bakbenen överdrivet högt upp i vissa steg. Jag testade nu att massera hans rygg och även sätta på ett täcke. Blir han inte bättre efter massage under helgen så får jag ta ut både veterinär och massör för att be dom kolla upp igenom han. Jag är mest rädd att han ev fått spatt eller något annat skit från hans bak knä som han haft en knöl i under många år. Men bara att vänta och se. Så tills vidare så kommer han att få stå och jag ska massera igenom hans rygg varje dag. Funderar om att ställa in han i morgon i boxen ett tag med back on track täcket, så kanske hans rygg mjukar upp sig bättre.

Då han är så pass gammal som han är så blir man ju orolig att detta kanske blir sista sommaren med han. :(

Jag tog sen ut ettan på ridbanan och red igenom henne lite. Red barbacka och testade att rida på 3-delat bett. Rullade på en 8-volt och mjukade upp henne på båda sidorna. Höger var hon stelare i och jag fick kämpa längre där innan jag fick henne mjuk. Hon lyssnade ändå bättre en vad jag trott hon skulle göra. Hon rids ju på rakt pelhambett och har förut hatat alla andra bett. Men jag känner att jag ibland inte kommer åt henne som jag vill i det bettet. Så jag skulle vilja ha ett mildare bett att använda som typ i dessa tillfälle då man bara ska köra mjukgörande. Så jag tänkte testa några av dom andra betten jag har och se vilket hon trivs bäst med av dom.

Nu väntar sängen. Eller nja, först ska hundarna få komma ut och sen väntar sängen. :)

Av Fru Lundgren - 19 maj 2016 10:20

Milian har haft en jobbig natt med 40 graders feber och varit allt annat en nöjd. Tur att min man har hjälp mig. För jag är allt annat en pigg idag och jag tror att jag kommer bli sjuk. Inte alls kul!!

Idag ska hästarna skos så jag hoppas inte jag blir sjuk. Sen var ju tanken att rida ettan idag. Men blir väl bara att fara ut och skritta en bit med henne.

Av Fru Lundgren - 18 maj 2016 12:21

Det är gråmulet och regn till och från här idag. Så jag passar på att städa huset så det blir gjort. Inget kul jobb men Gud vad fint det blir då man är klar. Nu ska strax barnen sova lunch så jag ska passa på att skura golven då.

Av Fru Lundgren - 17 maj 2016 12:13

Ja vissa pratar ju om att deras jobb är ett rutigt skitjobb, men vet ni mitt jobb tar nog priset. Jag "tvingas" plocka hundskit på gården och vissa gånger vill man bara spy av lukten. Men det måste ju göras så jag har inget annat val. Nu är i alla fall gården fri från hundskit i alla fall ett tag till. Snart är det lika mycket skit igen. Men så är livet. Jag har ju mitt "jobb" här hemma hela dagarna med djuren och barnen. Jag kan inte sjukskriva mig eller ta semester och hoppas att någon annan gör mitt jobb. Jag måste göra det fast jag ibland inte vill. Men det blir ju alltid fint då man är klart med allt. Jag måste även börja mocka ur hästhagen och fixa den fin.

Av Fru Lundgren - 17 maj 2016 11:03

Eller ja jag sitter just nu i soffan och har plockat bort frukosten. Jag ska nu klä på barnen och sen ut på gården. Blir att sko om hästarna idag och sen ta en lång och härlig promenad med hundarna och även motionera hästarna. Så ja det är fullt upp som vanligt.

Men jag trivs som fisken i vattnet då jag har djuren runt mig så jag klagar inte. :)

Av Fru Lundgren - 16 maj 2016 22:46

Ja min dag idag har varit seg och jag har varit trött. Ont i skallen och stel nacke har gjort att min skalle bara vill dö och min kropp tror jag aldrig lämnade min säng. Haha.
Dagen har verkligen bara varit seg och jag har inte alls gjort mycket idag. Bara varit med barnen och varit en stund hos min mor och vi åt även tacos med mina föräldrar sen.

Bestämde sen att trotsa min sega kropp och tog ut Sambo och Ettan på en promenad på 3,2 km. Så nu väntar duschen och sen sängen.

Av Fru Lundgren - 16 maj 2016 10:26

Visst vet ni att min hundflock finns på instagram? Där läggs det upp filmer och bilder på allt kul vi gör tillsammans. Ni som inte följer oss där kan ju gärna göra det om ni vill se mer av flocken. :) ni hittar oss på kontot @ dogpackofsweden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards