Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Fru Lundgren - 20 maj 2016 19:02

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men hela min rygg smärtar och jag är nästan sängliggande eller så rör jag mig som en gammal tant på 80+. Så jag vill just nu bara döda min rygg.
Jag hade ju som plan att motionera ettan ikväll och gå en promenad med hundarna. Men får skicka hundarna med mannen och kanske försöka skritta ettan lite en stund så hon i alla fall kommer ut.

Av Fru Lundgren - 20 maj 2016 12:35

Fast jag är så slut att jag har ont i ryggen. Så har jag nu kastat ut ungar och hundar på gården för att ta in älskade Pajsen och massera han även idag. Idag kändes han mjukare i ryggen en vad han gjorde igår. Idag masserade jag hans stela muskler bara, utan liniment och satte sen på han ett back on track täcke som han nu kommer att ha på sig ett tag per dag, så kanske han blir bättre. Ska ikväll gå en stund på banan med han och se hur han rör sig. Ska be min man hjälpa till så att jag kam få se på håll hur han rör sig.

Av Fru Lundgren - 20 maj 2016 11:03

Idag mår jag allt annat en bra. Jag var vaken till strax efter kl 05 inatt pga att Milian mådde dåligt och kunde inte sova. Han har haft 40,5 grader feber och har nu ont i kroppen och jätte snuvig. Så jag lider med han. Han vaknade i omgångar och jag fick trösta om han. Sen så har mina tankar hållit mig vaken. Är orolig för att detta kanske blir sista tiden med Pajsen. Jag ska ringa veterinären idag och höra om han kan komma nästa vecka. Men jag är orolig för att han ska säga det jag inte vill höra. Jag har ju förut pratat med veterinären om "knölen" han har vid sin has och veterinären sa att det kan bli så att den ställer till något, men det kan också bli att han lever 5 år till utan problem. Så inget vet hur det blir. Men då han ändrat sina steg kraftigt i bakbenen, så blir man ju orolig att det är något. Hittade ju ömma och hårda muskler uppe på korset igår som jag masserade. Dessa ska även masseras idag så får vi se hur han börjar bli.
Kan ju vara så enkelt som en sträckning då han och ettan lekt runt i hagen i början av veckan. Jag hoppas då på det.

Ettan ska få komma ut på ett pass igen. Funderar om att ev tömköra henne eller så rida liknande pass som igår. Fast det beror på om min kropp orkar med det. Kanske blir ikväll då mannen är hemma.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards