Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Fru Lundgren - 9 mars 2016 11:29

Ja den frågan har jag oftast fått och jag tänkte nu visa vad jag använder. Många använder ju bara en vanlig klotång som man kan köpa i stort sett överallt i varje butik som har hund/katt saker. Jag köper min på biltema då jag anser att det är viktigt att byta ut den ofta då den annars blir slö, så då orkar jag inte lägga ut någon större summa på den.

Den kostar 40kr och jag har haft denna ett tag nu. Jag har ju 7 hundar så den används flitigt. Jag har testat olika märken från olika butiker och denna blir inte alls slö fort som dom andra blivit. Denna håller standarden och jag är verkligen nöjd med den.
Men jag tycker inte att man kommer så nära pulpan i klon som jag vill. Så jag har då köpt en dremel från Jula som jag använder och slipar ner klorna tills man ser lite ljusrosa i spetsen på klon. Tar man mer så börjar det blöda, men stannar man upp då det blir ljusrosa så kommer pulpan sakta dra ihop sig i kron och man kan då sakta men säkert ta mer av klon vid vare klippning. Så tillslut har man fått korta och små klor på sina hundar. Jag strävar efter det och alla mina hundar har korta klor, utom Ängla då hennes pulpa inte riktigt vill sammarbeta. Så vi kämpar på även med henne.

Denna maskin använder jag. Men jag kör med sandpapper och dom går att köpa nya och byta ut. Väldigt smidigt och skönt. Mina hundar är van vid ljudet, men ska ni testa denna på era hundar så var två stycken. En som försiktigt håller i hunden, så den inte sliter sig och får panik och starta bara maskinen vid hunden och beröm. Tar hunden det lugnt så kan man försiktigt ta en klo och slipa. Men kom ihåg, stressa inte i början och låt hunden få en chans att vänja sig. Annars kan man få problem.

Av Fru Lundgren - 9 mars 2016 10:03

Har just avslutat frukosten med barnen och nu ska jag ta och klippa klorna på alla hundar. Sen funderar jag om att kasta barnen i badet så dom får leka av sig energi och på samma gång bli rena, smart att ta ett badkar. :)
Ikväll då mannen kommer hem så blir det att fara och handla och sen hade jag tänkt försökt rida hästarna.
Ettan blev skodd igår efter att i söndag ha slitit av sig ena bakskon. Pajsen skoddes om igår då även han tyckte i söndag att skor på hovarna var onödigt att ha. Suck.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards