Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Fru Lundgren - 3 mars 2016 20:49

Barnen sover och jag sitter i soffan. Min kropp är helt död och min skalle är helt tom. Jag känner sakta hur tårarna bränner i ögonen och jag vill inte att helgen ska komma. Helgen som kommer innebära mycket tårar och känslor. Jag ska tyvärr låta ett av mina djur få somna in, inget jag vill göra men något jag måste göra. Jag bara gråter av tanken och jag mår dåligt. Jag skulle behöva en famn nu och en stor kram. Men mannen jobbar och jag är ensam hemma.

Av Fru Lundgren - 3 mars 2016 19:39

Ja det sammanfattar min dag i sin helhet!!! Max har små horn i pannan och är bråkig idag, hatar trotsålder. Och han är mer vild en tam, gör allt han vet att han inte får. Samtidigt som man försöker att prata lugnt med han och säga till han snällt, så står Milian gråtandes och skrikandes hysteriskt för minsta lilla sak. Han har nära döden upplevelse då jag lämnar rummet och bara av att tappa nappen i golvet är lika hemskt som jordens undergång....i alla fall enligt han. Så då mannen for till jobbet vid 16:30 önskade jag att man kunde natta barnen samma tid. Mitt i all kaos skulle vi klä på oss och gå till mina föräldrar. Men mitt tålamod tog slut och då Max bestämde att bara skrika, springa runt och slå på hundarna och Milian så blev allt för mycket. Skällde ut han och satte han på soffan. Hämtar Milian och bäddar ner han i vagen och försöker få han att somna. Sätter på en film till Max och ger han lite oboy och ostbågar i hopp om att han ska sitta stilla en stund. Gick väldigt bra. Nu är Max lugn och snäll igen och Milian sover. Ska strax väcka han och ge han välling innan hans säng väntar. Tack och lov har hundarna skött sig exemplariskt idag så dom får en atjärna i kanten. Annars brukar dom lätt hänga på då Max blir på bråkhumör och dom springer runt och river huset. Haha. Mitt i all kaos så älskar jag ändå mitt liv. Måste vara sjuk eller?! Haha


Blir att gå ut i stallet och mysa med hästarna nu då barnen somnat. Jag känner att jag behöver det. Borsta upp dom och bara få annat att tänka på en stund. Hästarna har varit lediga idag då mina benmuskler vill döda mig efter 3 dagars ridning. Och barbacka på två små grodor (hästarna alltså) som hoppat runt som galningar. Haha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards