Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Fru Lundgren - 14 januari 2016 23:44

Ja idag har jag haft fullt upp. Steg upp med barnen vid 10 tiden och planen var att efter frukosten, gå ut med dom på gården. Men då kom min bror och hans tjej hit så då ville ju Max inte gå ut och leka. Så vi satt inne och Max lekte med mobbo. Dom körde runt med bilarna och traktorerna, medan Milian kröp runt och var mest i vägen för dom. Efter ett tag kom min man hem och efter att min bror och tjej åkt hem så fick barnen sova lunch. Jag tog då med campa, Spike och Ängla ut att busa av sig energi. Gick med dom till grannens äng och lät dom få springa efter bollen. Alla tyckte det var grymt kul och tanken var att ta med chelsea och hailey också, men vågar inte riktigt släppa dom löst då dom ibland blir stendöva och vägrar lyssna på det jag säger. Då jag sen kom hem så hade jag tre trötta hundar. Satte mig en stund i soffan innan vi sen började göra maten. Idag blev det kycklingwok med nudlar. Grymt gott. Efter maten åkte vi alla till "moster" Ida då hon idag fyller år. Där bjöds det på fika och trevligt sällskap. Passade på att hämta ut mina nya barnvagnar då vi ändå var i Kåge, så i morgon kanske barnen får testa åka i dom. Ska bli så kul. :)

Efter att barnen somnat så skuttade jag ut i stallet och for ut med hästarna. Idag blev det bara att fara ut och skritta dom barbacka. Måste ta mig i kragen och bli bättre på att motionera dom. Oftast är jag så trött då barnen somnat att jag nästan sover själv. Men jag hoppas det blir bättre.

Nu sitter man i soffan och ska strax sova. Ska bara plocka bort fikat och sen väntar sängen. Skickade mannen till gästrummet idag då hans snarkningar nu hållit mig vaket några nätter. Det tar musten ur en, så inatt hoppas jag kunna sova bättre. Hoppas ni alla där ute haft en bra dag och kommer få en bra dag i morgon. :)

Av Fru Lundgren - 14 januari 2016 11:17

Har just avslutat frukosten med mina älskade barn och sitter och funderar på om vi ska gå ut en stund på gården och leka. Det är inte så kallt idag, bara -12 grader. Så det är nog skönt för barnen att få vara ute och man vet ju aldrig när det ska bli kallt och jobbigt väder igen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards