Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Fru Lundgren - 7 januari 2016 23:44

Så nu är alla hundar rastade och hästarna står nu inne i stallet i värmen. Pajsen var stel och frusen, så han trippade in hela vägen till stallet och ville knappt att jag skulle ta av han täcket. Han visste att han skulle få komma in. Hämtade ettan också och hon var glad att hon fick mat, men hon är ju ingen boxhäst. Hon gillar bättre att stå ute dygnet runt. Fast då det är -30 grader så skiter jag i vad hon gillar och inte. Jag lät dom komma in och värma sig inatt. Funderar om att börja ha dom inne under nätterna då det är mer en -25 grader. Dom blir så stela och kalla av att stå ute. :) måste bara fixa mer spån och i morgon ska jag hämta mer Hö. Ska även hämta mer strö i ligghallen och fylla på den. Mycket som måste fixas.

Av Fru Lundgren - 7 januari 2016 18:31

Okej jag tyckte igår att det var kallt, men jag skulle inte ha sagt det. Idag är det kallare. Jag har varit ute och fixat i stallet så hästarna kommer att få stå inne inatt. Något jag tror dom skulle älska. Såg att dom verkade lite frusna idag då jag var där ute. Funderar om att börja ta in dom då det är så här kallt och låta dom stå inne i värmen. Pajsen blir ju så stel då det är kallt.
Höet tog slut idag och min man är på kurs och jobb, så jag är glad att min snälla granne lät mig hämta Hö hos dom så hästarna har Hö till i morgon. Sen så skulle mina föräldrar förbi min bror så dom tar med sig lite Hö till hästarna då. Sen i morgon vid lunch så ska vi hämta mer Hö av bonden.

Just nu sitter jag och barnen å kollar på Heffaklumpen. Max älskar den filmen och jag kan den snart utantill. Haha.
Skulle haft motionerat hästarna idag men i denna kyla så kände jag mig inte alls så sugen på att motionera dom. Nu säger SMHI att det ska bli varmare i helgen, något som jag hoppas på. Skulle haft varit och hämtat spån till hästarna och mer stö till ligghallen. Det finns alltid något att göra här. Haha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards