Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Skam den som ger sig!

Av Fru Lundgren - 10 december 2015 16:40

Idag bestämde jag att ettan skulle få ett pass på ridbanan då jag lättare kan rida igenom hela henne och ställa lite mer krav på ställning, form och lösgörande övningar. Hon kändes i tisdag stel i hela höger sida, samt stel i högerbakben. Så jag tänkte att på banan kan jag lättare känna om något är fel eller om stelheten går att mjuka upp. Ettan var först taggad att gå till ridbanan då hon trippade och taktade ner till ridbanan. Men sen då jag började ställa krav på henne, så vart hon inte lika glad över mina planer. Hon började bråka (stanna på stället) och försökte slita tyglarna ur mina händer. Så fick lirka ett tag med henne och då hon insåg att hon inte kommer att vinna detta så gav hon sig. Hon började arbeta på bra och lyssnade fint, men som den envisa fux hon är så måste hon ju mitt i allt fina bara testa om hon igen kan slita tyglarna ur mina händer för att sen arbeta vidare som om det inte hände något. Vänstersidan var hon mjuk, fin och följsam men högersidan var hon stel och kämpade emot mer på. Lirkade först i båda varven runt fyrkant spåret och då hon mjukats upp lite där så började jag rida på volt och ställde henne mer där. Spänningarna i högersidan slapp sen och hon blev bättre. Fast inte så mjuk som jag ville ha henne, så det blir att fortsätta i morgon. Hela min kropp kände för att dö på hästryggen efter att jag kände att vi ger oss för dagens pass. Jag har en förkylning som älskar att bara ligga och bryta i kroppen och sen hade jag kraftigt blodsockerfall på morgonen som resulterade i att jag låg nästan avsvimmad. Så då jag var nöjd med dagens pass så skrittade jag ut i skogen. Vilket jag inte skulle ha gjort. Det var så halt under den nyfallna snön att jag trodde att vi skulle halka omkull. Så jag släppte tyglarna och smarta ettan sökte sig till kanten av stigen och där gick det bättre att gå.
Kom sen in i stallet och borstade upp henne och gav henne müsli, mitt minne glömde blötlägga betfor så hon fick klara sig utan det.

Nu intar jag soffläget en stund och sen väntar middagen. Tur att hon ändå kan charma mig trots att hon vissa dagar har sin egna vilja.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards