Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Fru Lundgren - 16 augusti 2015 23:16

Dagen började med att min man steg upp strax efter 8 tiden och gick ner till mina föräldrar för att hämta hem hästarna, då dom skulle skos om. Jag och barnen låg kvar och sov. Sen då vi steg upp vid 10 tiden så gick släppte vi först ut alla hundar och gick sen ut till stallet. Min man var då just klar med Pajsen och skulle sätta in han i boxen för att sen ta ettan. Tiden sprang iväg och då hennes framhovarna var klara så var det bara att plocka ihop, för att sen släppa dom på betet. Vi skulle hinna äta lunch och duscha också innan vi skulle stå kl 13 i Byske hos lilla kusin Milo (min brors son) som har sitt 1 årskalas idag. Han fyllde år den 5/8, men hade kalaset idag då det varit så fullt upp hemma hos dom med garagebygge. Så vi var i alla fall där och hade jättetrevligt med släkten. Synd bara att jag hade ont i skallen, då Milian vid 12 tiden bestämde att börja skrika hysteriskt och varför vet jag inte. Jag gav han både mat, ny blöja och magdroppar. Men han ville ge sig. Jag testade att vagga han i vagnen. Men inte ens det hjälpte. Han grät så mycket att han tillslut bara låg och flämtade, lilla lilla kotten. Men sen då vi satte oss i bilen så gav han sig. Han lugnade ner sig och somnade sen av utmattning, men sov bara en liten stund och vaknade då vi stannade av bilen i Byske. Men den lilla stunden fick då han i alla fall att bli på bättre humör.
Vi stannade inte så länge på kalaset då min man tyvärr skulle fara och jobba och vi skulle äta middag innan han åkte. Vi åt sallad och Max åt lite pizza. Jag blev så grymt svag efter maten och min skalle kändes som om den skulle sprängas, tänkte jag skulle passa på och lägga mig en snabbis medan Milian sov i vagnen och Max spelade på surfplattan. Så jag la mig på soffan en snabbis, sen åkte min man och det var så kaoset bröt ut. Max vart helt vild (busig) och han sprang runt som en galning, skrek, hoppade, jagade djuren och störde en grymt trött Milian. Jag gav upp om att ta det lugnt och gick för att vika bort tvätt och lägga in i garderoben. Försökte prata lugnt med Max och be att han lekte i något annat rum, en där Milian var. Vilket till en början gick bra. Men så började han vara och skrika vid Milian så han blev jätte ledsen, gick in till sovrummet där Milian låg och började vagga han i vaggan som jag lagt han i. Just då han somnade så kom Max springandes igen och skrek å levde om så han vaknade. Så höll Max på typ tre gånger och lyssnade inte heller på vad jag sa till han. Så jag fick nog och tog tag i han och bar han till sin säng och stängde sen hans dörr innan jag gick tillbaka till Milian. Vaggade han till sömns innan jag sen gick och pratade med Max som vid detta lag stod och skrek och grät i sitt rum. Men jag tycker Max ska lära sig att lyssna på vad man säger till han. Han bad sen om förlåt och vi kunde tillsammans vika bort det sista av tvätten. Sen då vi gjort det så fick vi ner till momme och moffe. Tänkte att Max kan ju få göra sig av med energi där nere och jag kan passa på att kolla till hästarna på betet.

Kom em strax efter kl 21 och gav då Max välling som han åt medan jag läste lite sagor för han. Sen så fick han gå upp och sova i sin säng. Jag sjönk då ner i soffan och nu ska jag sova. Känner mig trött och seg. Ska bli skönt att få sova och jag hoppas att barnen också sover gott och länge inatt så man får sova mer. :)
God natt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards