Alla inlägg under juli 2015

Av Fru Lundgren - 3 juli 2015 10:26

Sitter just nu i soffan och har gett hundarna mat. Max dansar runt och lyssnar på babblarna och Milian ligger i vagnen och pratar med spöket Laban.
Det är 24 grader varmt i skuggan så det blir att strax gå ut på gården.

Av Fru Lundgren - 2 juli 2015 16:27

För det första så var verkligen inte Ettan sig själv igår. Hon var sur, seg och ville inte alls det jag ville. Hon la in korsgalopp, bytte galopp och bråkade mot bettet. Antingen överhoppade hon hindret eller så orkade hon knappt bry sig om hindret och mer eller mindre sprang in i det. Inte alls lik ettan som verkligen älskar att hoppa och bjuder alltid på så bra. Vi hoppade bana igår och jag fick bråka lite med henne för att få henne att hoppa. Sen efter att ta hoppat 50-60 cm så höjde dom banan till 70-90 cm. Men jag hoppade inte så högt. Gav mig då jag ändå tyckte hon skötte sig bra genom banan sista gången. Vi har verkligen mycket att träna på och jag känner mig bara besviken, då jag vet att hon kan mer en vad hon bjöd på igår. Så då blir jag bara ledsen och besviken då hon totalt bara bråkar och orkar inte bry sig. Blir att ta ner hindrerna på ridbanan här hemma och verkligen träna på detta med galoppen och bjudningen mot hindrerna. Jag vill att hon ska suga mot hindret så som hon brukar göra. Inte att vi måste avbryta framför hindret då hon bara kastar med skallen och bråkar mot bettet, eller skjuter ut bogarna och hoppar snett/jämfota över hindret.
Sista rundan vart hon ändå mer mjuk och följsam. Då fick jag henne ändå att bjuda lite mot hindrerna så visst det gick inte helt åt skogen men jag känner ändå att träningen igår inte alls bra. Ska försöka hoppa henne i helgen och se hur hon känns då. Måste bara be någon hjälpa mig och berätta hur det ser ut.
Film från igår kommer sen för er som vill se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards