Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Fru Lundgren - 10 juli 2015 23:30

Idag steg jag upp strax efter kl 05 och började med att släppa ut alla hundar. Sen så gick jag upp och väkte barnen, klädde på dom och gav dom mat. Dom var verkligen trötta av att stiga upp så tidigt, men tro mig, det var jag med! Så vad gjorde vi uppe så tidigt?
Jo vi for till Hudiksvall för att hämta denna snygging.

Vi välkomnar nu Toretto, rakryggad långhårigschäfer, på 8 veckor.
Jag har väntat nästan 7 veckor på att få hämta han och nu idag fick vi hämta han, då han igår blev 8 veckor.

Barnen var väl inte lika glada att åka bil hela dagen. Så det var lite skrik och liv i bilen. Men jag tycker ändå att det gick bra. Visst blev man trött i skallen då dom skrek. Men barn är ju barn. Dom går inte att styra över så lätt. Vi kom hem nu ikväll vid 21:40.

Satte ihop Toretto med flocken då vi kom hem och alla luktade på han och sen brydde dom sig inte så mycket. Precis som vanligt. Min flock är inte så svår att sätta in andra hundar i. Ängla är väl den som "lever om". Men hon morrar och pratar med alla, utan att göra något. Hon kan morra lite mot katten också då han kommer. Men om katten går fram till henne gör hon inget mot han. Hon har gjort detta sen valp och vi har verkligen tränat att få bort det, men inget har hjälp. Så vi säger bara åt henne en idag att ge sig om hon morrar, vilket hon då gör. Ute kan hon vara med vem som helst utan att göra ett ljud av sig, men inne vill hon gärna ligga själv och ta det lugnt. :)
Nej nu ska jag försöka sova. Hoppas att valpen också vill det!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards