Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Fru Lundgren - 18 juni 2015 23:58

Dagen började med att hela familjen låg en stund i dubbelsängen och pratade med varandra. Eller ja Milian sov. Men jag låg och pratade med Max. Sen steg vi upp och år frukost innan vi åkte till stan för att min man skulle köpa delar till sin bil. Efter att vi varit i stan så åkte vi hem för att låta Max sova lunch. Jag skuttade då ut i stallet och skrittade Pajsen 15 minuter på banan. Han är haltfri men lite svullen i benet. Efter att jag skrittat så hade svullnaden gått mer jätte mycket. Och Pajsen var så pigg att jag fick hålla tillbaka han för att han inte skulle springa. Söta killen. Sen kom veterinären och vaccinerade killarna och jag for sen ut i skogen med Q. Idag var han sådär fin som jag vet att han kan vara, men han glömmer bort det. Började med att värma upp i traven. Han var pigg idag. Så jag testade att lägga på galoppskänkel och peta på han med spöet. Han fattade direkt vad det var jag ville och han galopperade först i stadig vänstergalopp för att sen bryta av och byta galopp. Han var stadig i båda galopperna och gick att både minska och öka tempot utan att han bröt av. Duktiga killen. Sen travade jag av och försökte få han lugn innan jag sen skrittade hemåt igen.
Kastade ut han i hagen och for ner till mina föräldrar för att äta middag. Duktiga Max fick hela vägen helt själv dit ner och även hem.

Efter att Max gått och lagt sig så tog jag med Milian, ettan och Ängla ut på en promenad runt byn. Så idag har alla hästar fått komma ut och motioneras. :)

I morgon är det midsommar. Vad ska man då göra? Hm. Min man jobbar och jag är ensam med barnen. Så vi får se vad man hittar på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards