Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Fru Lundgren - 27 maj 2015 23:55

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på då Milian ligger och snarkar i sin säng. Max sover gott i sin säng och min man är på jobbet. Vissa kobbar och sliter medan vi andra ligger och sover i våra sköna sängar. Haha.

Idag har det i stort sett regnat hela dagen, vilket inte alls varit kul. Men jag blev tjurig och tog mig i kragen och skuttade ut till stallet! Motion av hästar stod på schemat. Tog först in Pajsen som var ovanligt glad att få lämna hagen. Han hatar regn. Så han trodde nog att jag skulle vara så snäll och ta in han, men ack så var det ju inte. Han insåg ganska fort det då jag började sadla och tränsa han. Fast jag satte på både ländtäcke och ridhuva för att ers höghet inte skulle bli blöt om rumpa och öron så hatade han mig. Men det är smällar man får ta. Drog till skogen och körde galoppintervaller i den mjuka sanden i skogen. Mycket bra träning då man ska börja bygga upp muskler igen. Han tyckte det var grymt kyl att få springa och han blev verkligen sådär perfekt seg och mör i kroppen då jag avslutade passet och skrittade hem. Tvättade först av all sand och lera från hans ben innan han sen fick mat i krubban och jag satte liniment på hans baknän innan han fick gå ut i hagen. Han har lite lätt för att samla galla i knäna bak så jag har nu på test börjat sätta på liniment efter att jag ridit så får vi se om han håller sig fräschare i knäna. Hämtade in ettan och for på samma träning med henne efter samma stig som Pajsen. I början var hon pigg och skuttade/trampade mer på stället en att gå framåt. Men sen lugnade hon sig och skötte sig grymt bra. Hon vart verkligen trött och jag fick be henne flera gånger att hålla samma tempo. Skrittade sen hem henne och gav henne mat i krubban. Spolade även av hennes ben och testade att sätta liniment på hennes bakben där hon har lymfangiten, så vi får se i morgon hur hennes ben är. Det sväller ju till och från som det själv vill ibland kan det gå flera dagar utan att det sväller och ibland sväller det bara man kollar på benet.
Efter att ha kastat in hästarna i hagen så skyndade jag mig in för att mata en hungrig Milian. Sen var det middag igen hos mina föräldrar och efter maten drog vi och handlade mat inför veckan och några dagar framåt. Så nu finns det gott om mat hemma igen.

Först nu ikväll så sprack himlen upp och solen kollade fram. Typiskt då jag redan var klar i stallet. Suck! Men får hoppas på bra väder i morgon istället. Nu ska jag sova. God natt :)

Av Fru Lundgren - 27 maj 2015 10:08

God morgon. Jag ligger här i dubbelsängen med en sovande Milian närmast mig och min man på andra sidan Milian. Båda två sover gott och verkar inte alls störas av regnet som smattrar på rutorna och taket. Det är mysigt att höra regnet såhär. Men samtidigt jäkligt irriterande då det regnar i stort sett varje dag nu. Man börjar bli less!
Jag ska snart stiga upp och gå å hämta Max. Hörde att han var vaken men han klagar inte om att få stiga upp. Skönt med barn som kan ligga kvar i sängen och mysa innan dom stiger upp. Vad händer idag då? Ja du det vet jag inte. Hade hoppats på bra väder. Men jag hade fel!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards