Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Fru Lundgren - 17 maj 2015 23:35

Bebe hatar mig!!! Han är verkligen en typisk nakenhund. Han ligger bara under filtar hela dagarna och sover. Han hatar koppel, kläder och allt annat som han anser kan döda små hundar. Har i stort sett hela vintern tränat han vid att han inte dör av ALLT. Vi har gått korta promenader till och från brevlådan så han fått vänja sig, vilket mer eller mindre sett ut som om han verkligen kommer att dö. Idag gjorde vi premiär turen i skogen på en längre runda. Första halvan av rundan skrek han som en stucken gris och kastade sig i kopplet hela tiden. Han ville varken gå framåt eller bakåt. Så efter lite lirkade fattade han att om han går framåt så drar ju inte kopplet runt halsen. Men hela byn måste ha trott att jag dödade han. Efter att han i sett hur man går i koppel så insåg han att promenaden ändå var jätte trevlig och att man varken dog eller behövde skrika sig hes.

Tidigare idag har jag inte gjort så mycket. Max fick nya skor idag då vi igår glömde köpa det. Så nu slipper han springa i sina stövlar.
Sen då barnen sov lunch så passade jag på att vika bort tvätt från tvättatugan och lägga in det i garderoben. Tråkigt jobb, men det måste göras. Vad har jag mer gjort? Jadu. Inte så mycket. Max har lite feber och är väldigt mammakär så jag har varit med han och så har jag dammtorkat och fixat bland alla prydnader. Så nu börjar det bli snyggt hemma.
Stallet hade jag tänkt gå till idag. Men då Max var så hängig så sket jag i stallet. Hästarna får klara sig utan mig idag. Dom fick då mat och vatten i alla fall :)
Nu väntar sängen. I morgon åker min man på jobb igen så jag är då ensam med kottarna. Om vädret tillåter så blir det en promenad med hundarna.
God natt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards