Alla inlägg den 16 maj 2015

Av Fru Lundgren - 16 maj 2015 22:32

Ja gott folk idag kan jag verkligen inte klaga på dagen! Började dagen med att ligga hela familjen i våran stora dubbelsäng och mysa, lyssna på musik och busa tillsammans. Jag har verkligen haft tur och fått två av världens finaste barn. Dom får mig verkligen att må bra. Sen att jag har en grymt fin man också gör ju inte saken sämre. ;)
Efter att ha lämnat sängen och ätit en frukost tillsammans så bestämde vi att åka till stan och kolla runt lite. Jag fick ju pressent kort av släkten på några butiker i stan som säljer inredning. Så jag vart så sugen att åka dit och kolla om man hittar något. Kom hem med detta från Spets och Ting här i Skellefteå.

Så dom ska få komma upp i matsalen sen då min man renoverat klart där. :)

Efter att ha gått på stan så blev kottarna grymt trötta och somnade i bilen på väg hem. Så då vi kom hem så gick vi direkt upp med Max i hans säng och lät han sova vidare.

Jag passade på att mata Milian och sen lägga han i vagnen innan jag gick ut i stallet. Min man passade på att fixa med hästtransporten. Eller ska vi säga sanningen så river han den. Haha. Sen ska det på nytt golv, väggar och tak. Så hela transporten kommer bli som ny.

Ja tillbaka till det jag skulle göra. Bestämde mig för att ta ettan till skogen och låta henne få galoppera av energi. Tror ni hon gillade det? Ja det gjorde hon. Hon hade tyvärr lite för mycket energi så jag kände mig mer eller mindre som en liten löv i en höststorm, längst bak i tyglarna som krampaktigt höll fast för allt jag var värd. Haha. Hon var stark och tyckte att galoppen skulle gå i hennes takt. Så det blev lite bråk mellan oss. Varje gång jag tog ett hårdare tygeltag och bromsade ner så bytte hon bara galopp och fortsatte i samma höga fart. Så jag insåg nu att det jag förlorat under slutet av graviditeten då jag ej kunnat rida, är arm muskler. Jag kommer ha träningsverk i morgon så jag lär väl ha armarna så lång ner att jag utan problem man klia mig i knävecket. Haha. Efter att ha först låtit henne galoppera lite längre kliv så bestämde jag att nu fasiken ska vi galoppera kort. Och visst fick jag kämpa och lirka med henne. Men kortare galopp fick jag! Skam den som ger sig. Travade sen av henne och hon kunde sen på långa tyglar skritta hem. Så jag gissat att hennes överskottsenergi då hade tagit slut. Ska försöka fara ut med henne i morgon också. Men hur det passet ser ut vet jag inte en. Måste först kolla om alla kroppsdelar sitter kvar på mig då jag vaknar upp i morgon. Haha.

Efter att ha borstat, gett mat i krubban och satt ut henne i hagen igen så hämtade jag in Pajsen och Quetcho. Gick en härlig powerwalk med dom och tog med Milian som låg i vagnen. Det var grymt härlig att gå i skogen och jag tror verkligen att hästarna också tyckte det var skönt. Funderar att ta ett hårdare pass med dom i morgon. :)
Då jag kom tillbaka till stallet fick även dom mat i krubborna innan dom åkte ut till hagen igen och fick sitt lunchhö. Kom sen in och upptäcker att min älskade man just var klar med middagen. Det blev något så gott och lyxigt som grillad filé, klyftpotatis, potatissallad, vitlöksbröd och vanlig sallad med gurka och tomat. Grymt gott och jag insåg att jag verkligen var hungrig då jag mer eller mindre åt som en häst.

Efter att Max gått och lagt sig strax efter kl 20 så passade jag på att mata en hungrig Milian innan jag sen la ner han i vagnen och tog ut schäfrarna på en härlig powerwalk runt byn. Så idag har man verkligen varit duktig och hunnit göra mycket. Hoppas att morgondagen bjuder på en lika fin dag som idag och att jag inte har allt för mycket träningsverk.

Nu ska jag strax ta och natta kotten ett tag. Hoppas ni andra har haft en bra dag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards