Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Fru Lundgren - 12 maj 2015 22:41

Medan barnen sov lunch så sprack vädret upp och alla mörka moln som hotat att komma drog sig undan för en stund och solen kom fram. Det blev varmt och skönt ute så jag la Milian i vagnen och tog med han ut till stallet, så fick han sova lunch ute. Min man passade att måla taket inne i matsalen så nu är det klart. Nu ska det bara tapetseras och sätta upp nya lister och golv, sen är det rummet klart. Då ska vi sen börja med dom andra rummen. Men ja nu glider jag iväg från det jag skulle skriva. Haha.
Tog först ut Pajsen och tog han till ridbanan. Körde lite mjukgörande så som skänkelvikning, små och stora volter och tempoväxling. Jobbigt tyckte Pajsen men han blev så grymt mjuk och fin i kroppen av det. Svettig blev han också. Haha. Efter att ha gett han mat i krubban och suttit en stund i solen med min man och Max , som just vaknade då jag skulle ta ut Pajsen till hagen, så hade klockan tickat iväg så jag skyndade mig att ta ettan och longera henne. Blev tempoväxling även för henne. Hon tycker att ökad trav är lite jobbig så hon faller oftast in i galopp. Så vi tränade på att hon skulle hålla traven. Hon fick även galoppera och träna på kort och ökad galopp. Hon var lite svettig och trött efter det. Gav även henne mat i krubban innan hon fick gå ut i hagen och där fick alla hästar hö. Sen åkte vi till mina föräldrar och åt middag som Ida (min brors tjej) var där och lagat. Pasta med sås vart det. Grymt gott var de.
Sen kom regnet och det har regnat hela kvällen. Så jag har varit inne med Milian och hundarna. Min man nattade Max och sen åkte han till sitt jobb. Han jobbar natt i veckan så jag är ensam hemma med barnen under kvällarna/nätterna. Men dom sover ju ändå bara då så jag tycker det funkar bra. Jag tycker ju även att det funkar bra då min man jobbar dagtid. Vi har inte jobbiga barn och visst kan dom ibland skrika och vara stökiga. Men det hör ju till då man har barn. Bara att gilla läget och lugnt andas, för det kommer att lugna ner sig efter en stund.

Nej nu ska jag sluta blogga och så ska hundarna rastas och jag ska sova.
Hoppas ni andra haft en bra dag. God natt.

Av Fru Lundgren - 12 maj 2015 13:17

Min snälla och åter snälla man steg idag upp med Max vid 8 tiden och lät jag och Milian sova kvar i dubbelsängen. Mysigt. Sen kom dom upp vid 10 tiden och väckte oss. Fast Milian hade redan väckt mig och ville ha mat. Max kröp upp i sängen och la sig vid mig och så låg vi ett tag och pratade och Max lyssnade på musik via min mans mobil. Vi steg sen upp och åt frukost innan vi plockade in alla i bilen och åkte till BVC för att väga och mäta Milian. Han väger just nu strax över 4800 gram och har då gjort ett viktökning på över 700 gram sen vi sist var till BVC. Så mat det verkar jag då ha till han. Haha. Han är 54 cm lång nu också och hon tyckte att han var duktig som kunde följa med blicken samt lyfta huvudet så bra och vända/vrida på huvudet då han låg på mage. Det är något som han inte borde kunna göra redan då han inte ens är en månad. Han kan även vända sig från sida till rygg/mage och från rygg till sida. Så han är grymt stark. Vilket är lite farligt då man måste verkligen tänka efter vart man lägger han så han inte faller. Det är ju lätt att han gör det då han kan vända sig. Efter BVC så bestämde jag att Max skulle få bada innan han sov lunch. Vilket han verkligen inte sa emot. Han älskar att bada och det är så kul att se glädjen i hans ögon då han leker runt i vattnet.

Det är ju grymt ansträngande att vara på BVC och sen kolla då storebror badar, så Milian somnade på barbapapa puffen jag lagt han på.

Nu ligger Max i sin säng och Milian har just ätit lite. Nu ska han få sova i vagnen och jag ska ut till stallet innan regnet kommer. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards