Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Fru Lundgren - 11 maj 2015 23:32

Min älskade man tog hand om Max idag på morgonen så jag och Milian kunde sova ett tag till. Jag var så trött att jag var mer sovande en vakna då Max väckte mig vid halv 8. Så jag är otroligt tacksam att min man kunde ta han. Jag och Milian steg sen upp vid halv 10 tiden och åt frukost innan hela familjen gick ut på gården i detta grymt fina väder. Max lekte runt på gården, Milian sov i vagnen, min man rensade bort allt dött från jordgubbslandet och vad passar då inte bättre en att vara i stallet en solig dag som denna. Så jag tog Quetcho ner på ridbanan. Red igenom han ordentligt idag och gick han grymt fin och mjuk i båda sidorna. Testade även galoppen och han tar nu stadig galopp i båda varven. Måste träna mer i höger då han gärna tar korsgalopp där med bakbenen. Men efter att ha tagit flera galoppfattningar redan idag så tog han direkt rätt galopp. Sen efter det passet så for jag ut i skogen och skrittade han. Max fick även idag rida Q och han blir så glad varje gång. Efter att jag ridit så hjälpte Max till att borsta Q. Och Max har även idag sagt 'mamma hästen quetcho', fast inte riktigt uttalat hans namn så som man säger. Men han härmade mitt uttal då jag sa namnet. Min duktiga lilla kille.
Sen gick vi in och åt lunch innan Max sen skulle sova. Vi var ute lite över 2 timmar i detta grymt fina väder. Det är ju bäst att passa på då SMHI hotar med regn nu resten av veckan.

Då min man for till jobbet 15:30 så orakade kaoset lös! Max grät och skrek vilket lädde till att Milian började skrika och gråta. Så där står man mitt i kaoset och försöker trösta dom båda. Men inget hjälpte. Så efter ett tag lyckades jag få tyst på dom och vi alla sjönk ihop i soffan och kollade på tv. Milian blev ju så grymt hungrig efter allt skrikande och Max passade på att krypa upp vid min sida och jag kramade om han med den armen Milian inte låg mot. Vi hade grymt mysigt och jag ville aldrig att den stunden skulle upphöra. Men middag väntade ju så vi fick avbryta våran mysiga stund. Tyvärr.
Efter en kväll hos mina föräldrar med mycket bus och lek för Max så hjälpte duktiga Max till att mata hästarna. Bäst att passa på att mata dom medan Milian sover så gott i vagnen. Man vet ju inte om han kommer sova lika gott hela kvällen. :)

Sitter just nu i soffan med en sovande Milian och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Max var så trött och hade svårt att hålla sig vaken medan han drack sin välling. Gulliga lilla kotten.
Nu ska hundarna rastas och sen väntar sängen. Hoppas Milian vaknar snart och vill ha mat samt att han är villig att somna om fort så jag också får sova. Hihi. Önska kan man ju alltid. Det är alltid lite trix och planering som ska stämma in då man har småbarn.

Hoppas ni andra haft en bra dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards