Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Fru Lundgren - 5 maj 2015 23:08

Milian väkte mig vid halv 6 tiden och var hungrig. La han i dubbelsängen vid mig och matade han. Sen somnade vi båda och så väckte Max mig halv 7 och jag kände mig just då mer död en levande. Milian sov gott så jag lämnade han i sängen och gick för att ta hand om Max. Han är röd och irriterad i ljumskarna och varje gång han skitit så gråter han sen av smärta då det svider i ljumskarna. Så jag tvättade noga men försiktigt innan jag sen smörjde in han med zinksalva. Bar sen en grinig Max till dubbelsängen där vi sedan låg och lyssnade på några av Linus Svennings låtar. Max tycker det är så kul att lyssna på Linus och jag var så trött att jag nästan somnade. Sen efter att ha legat ett bra tag i sängen så samlade vi ihop alla saker och skuttade ner för att äta frukost. Då började Milian gråta och skrika och Max tyckte att det svet i blöjan så han grät också. Så jag hade lite fullt upp med att trösta dom. Gav Max frukost och matade sen Milian medan Max åt. Sen då killarna ätit klart och var nöjda för stunden så passade jag på att äta innan jag sen kastade ut hundarna och lät dom göra sina behov. Sen började Milian om att gråta och skrika. Så det var bara att börja trösta han och göra han nöjd. Efter lite kämpande så lyckades jag få han att somna i vagnen och då passade jag på att dra fram dammsugaren och städa huset.

Max hade roat sig med att skotta ihop lite hårbollar med sin traktor. Det är nu man ibland ångrar att man har tre schäfrar som gärna släpper lite mycket hår såhär års. Känns som om man inte gör annat en att städa och dammsugaren hinner typ inte bli kall förrän hundarna lyckats släppa lite tussar till. Så det är tur att man älskar dom. Just då jag dammsugit klart så vaknade Milian igen och fortsatte att vara ledsen. Så jag har suttit och tröstat han samtidigt som jag försökte läsa böcker med Max. Kastade sen Max i sängen och lät han sova lunch och då somnade sen Milian också. Så jag la mig en stund på soffan och lyckades somna en stund. Vaknade sen och hämtade Max.
Sen lekte han runt på golvet och för en stund så såg det ut som om han glömt bort sitt svidande.

Då min man idag kom hem vid 15 tiden så kände jag mig verkligen trött i skallen. Det tar på krafterna att vakna tidigt och sen ha barn som inte är nöjda. Men jag gör mitt bästa och jag älskar dom verkligen fast dom har jobbiga dagar.
Efter middagen och Max lekt mer vild en tam nere hos mina föräldrar så åkte vi hem och jag nattade Max medan min man tog hand om Milian. Då jag sen kom ner igen så passade jag på att gå ut i stallet. Longerade ettan på banan så hon fick arbeta lite. Hon var lugn ikväll och inte alls så busig som hon brukar vara. Men det gör ju inget. Efter att ha motionerat henne och gett henne mat i krubban så tog jag Pajsen och Quetcho ut på en promenad i skogen. Var mysigt att gå i skogen. Då jag kom tillbaka så gav jag dom mat i krubborna och sen fick hästarna sitt hö ute i hagen innan jag skuttade in för att se 'min hemlighet' på TV3. Just nu sitter jag här i soffan och ska strax gå upp och sova. Måste bara vänta på att Milians magknip lättar lite så vi kan gå upp. Tur att jag har min man så jag kan få hjälp av han att trösta Milian.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards