Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Fru Lundgren - 4 maj 2015 13:25

Milian sov inte så bra inatt och min snälla man hjälpte till att ta han. Sen då min man åkte till jobbet så tog jag sen över. Fast då sov Milian redan och ville inte ha mat förrän vid 6 tiden. Gav han mat och sen somnade vi båda i dubbelsängen och sov till 9-tiden då Max vaknade och ville upp. Så jag steg upp och fixade han. Gick ner med han och gick sen upp för att hämta lillebror.
Vi åt frukost och rastade hundarna och Max lekte runt inne lite, eller ska jag säga att han gjort ett kaos!

Hundbädden ska inte vara där den nu står. Det är Max som hämtat den och ville att den skulle stå där. Alla byggklossar är utrivna runt hela golvet och mitt i detta kaos så trivs min lilla kotte.

Vi tog sen och klädde på oss och gick ut på gården med alla hundar och la Milian i vagnen. Max gick runt och pratade och lekte medan jag städade stallet. Sen hjälte han mig att kratta ihop allt höskräp och kasta in i hagen. Sen matade vi kaninen och gungade lite. Gick sen och hämtade en banan så Max fick äta den ute innan vi sen gick in och han skulle sova. Jag och Milian (som sov i barnvagnen) ut till stallet igen och tog in Q. Borstade upp han och satte på han longersystemet och drog ner till ridbanan. Longerade han i 45 minuter totalt och i slutet fick han testa galoppera. Han höll stadig galopp i båda varven och vart så glad att få galoppera att jag hade svårt att få han att sakta av till trav igen. Han arbetade även på fint i traven och han har verkligen börjat bli en grymt fin ridhäst. Han blev grymt trött efter passet och efter att han fått sin mat i krubban och jag satt han i hagen igen så ställde han sig i solen i hagen och sov.
Jag och Milian gick då in och nu väntar vi på att storebror ska vakna så vi kanske ska gå ut och gå en promenad med vagnen. Sen strax efter 16 tiden så kommer min man hem och då blir det att fixa mat och umgås med han. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards