Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Fru Lundgren - 3 maj 2015 22:50

Dagen började med att umgås med familjen. Max lekte runt som en galning och hade kul. Milian hade magknip och tyckte att livet var allt annat en kul och min man passade på att måla lite i taket inne i matsalen. Det ska bli vitt tak och inte bara träfärgat som det är nu. Jag väntade på att ridbanan skulle bli ledig så jag kunde skutta ut och träna lite med hästarna. Vädret var grymt bra idag med sol. Tyvärr blåste det idag så jag var inte så sugen att ge mig ut på en uteritt då jag vet att mina hästar blir lika galna som vinden ibland.

Först ut idag var ettan. Hon är i värsta tiden nu och löser hår i mängder. Så hon brukar under dessa tider inte vara på bästa humöret då det gäller att arbeta. Så mina tankar om dagens pass var att hålla mig kvar och inte flyga av idag. Men som vanligt så går hon in och levererar på ett sett som bara hon kan. Började med att arbeta med formen i skritten, något som verkligen inte är hennes starkaste sida. Men hon testade bara kasta upp skallen två gånger och sen insåg hon att det är lättare att arbeta med mig och inte mot mig. Hon var även lite stel och bet tag i bettet på höger sida. Så lirkade på lite där innan hon blev mjuk genom hela kroppen. Rullade på i volter och tempoväxling i traven och hon var så där grymt fin och verkligen gjorde det jag vad henne. Galopperade sen runt på en 8 volt och gjorde klockrena galoppombyten. Hon var verkligen helt underbar idag och jag var så glad över dagens pass. Slutade med att skritta ut i skogen på långa tyglar och bara svävade på moln efter dagens pass. Jag som hade förväntat mig bråk och sura miner från henne. Gav henne lite mat i krubban innan jag sen satte henne i hagen igen och tog in Pajsen. Först hade jag tänkt att bara longera han då min rygg var helt död efter passet med ettan. Men valde ändå att rida han på banan. Mjukade upp med att rulla på stora och små volter. Sen så blev det galoppfattningar för han idag då han på så sätt måste konsentrera sig på att få med bakbenen och lyfta både rygg och rumpa. Så det är grymt bra träning för han då man ska bygga muskler på rumpa och rygg. Han var grymt fin och nästan för taggad på att arbeta så jag fick lugna ner han flera gånger och det är ju bara ett bra täcken. Det bevisar att han är pigg och fräsch trots sin ålder (18 år). Sen så är han så grymt härlig att rida då han nästan jämt är taggad på att arbeta och villig att göra allt jag ber han om. Skrittade även av han i skogen efter passet och det tyckte han var kul.

Sen åkte vi och hämtade mer Hö till hästarna och så åt vi middag hos mina föräldrar.
Max lekte runt där ett tag och hade jätte kul. Sen åkte vi och min mamma till stan för att handla, då vi typ inget hade hemma och våran kyl var lite tom.
Tanken var att motionera Q ikväll men då jag har fått ont i skallen så valde jag att ta han i morgon istället. Ska ju vara ensam med båda barnen nu då min man i morgonbitti börjar om att jobba så jag vill inte slita ut mig allt för mycket så jag kanske inte orkar att ta hand om dom. Bäst att ta lite nu och då istället så man orkar med alla andra roliga saker :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards