Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Magknip och viktuppgång 285 gram.

Av Fru Lundgren - 22 april 2015 21:21

Igår gick jag och min man upp med lilla Milian och la oss i sängen vid 24 tiden. Men lilla Milian hade andra planer då han en timme senare vaknade med magknip. Min grymt snälla man tog då och gick ner till soffan igen då jag hade sprängande huvudvärk. Ibland är det skönt att man är två och kan hjälpa varandra. Min man var nere med en otröstlig liten Milian som skrek mellan kl 01-03 tiden. Sen hade Milian somnat på soffan och min man vågade inte flytta han då han nu väl somnat, så dom båda sov kvar nere på soffan. Jag och Max steg sen upp vid 8 tiden och då kom min man och Milian upp till oss. Milan fick då mat och sen somnade han i dubbelsängen.

Kändes inte alls kul att väcka han och gå ner till dom andra. Man kände sig verkligen dum som tog upp han och bar ner han. Jag la han i sin vagn så han kunde sova vidare, vilket han glatt gjorde. Jag passade på att äta frukost och sen prata lite med min man innan BVC kom hit på ett hembesök för att kolla hur Milian mådde och väga han. Då Milian föddes på onsdagen (15/4) vägde han 3915 gram och hade på fredagen gått ner 330 gram och vägde då 3585 gram. Idag har han gått upp till 3870 gram, en viktökning på 285 gram sen i fredag! Så fast han är en baby som sover 4-5 timmar i sträck per natt så är det skönt att se hur mycket han gått upp. Sen efter att dom åkt så fick Max gå upp och sova i sin säng medan jag la Milian i barnvagnen och sen fick han somna ute på altanen medan jag och min man sen passade på att kratta stora rasthagen på baksidan av huset. Det blir lite mycket hundskit under vintern och det måste ju bort så vi passade på idag.

Sen kom min kompis Rebecka förbi och grattade att lilla Milian kommit. Han fick en jätte fin snuttefilt av dom. Min man jobbar med hennes sambo. Så vi brukar umgås ibland. Bara det att våra killar jobbar så mycket, samt att vi båda har barn. Så det blir lite om tid ibland att ses. Men det är alltid kul då man väl ses.

Vi var idag och hälsade på momme som nu fått komma hem från Umeå. Hon har varit där i 6 dagar och dom har tagit prover och fixat. Något jag inte kommer gå in närmare på. Max blev så glad och han har verkligen frågat efter henne då hon varit borta. Men vi har förklarat att hon är hos läkaren och skulle komma hem idag. Hon hade köpt en jätte fin snuttefilt. Så nu har Max 3 st som han gärna springer runt med hela tiden och myser med. Söta lilla kotten.

Nu sitter jag i soffan och vaggar Milian i vagnen. Lilla stackaren har magknip och jag lider med han. Verkligen inte kul att ha. Planen ikväll var att rida med min Medryttare. Men känner mig trött i ryggen efter att ha krattat gården. Så jag valde att ställa in ridningen. Är rädd att ta i för mycket så man kanske drar på sig någon sträckning eller något annat skit. Så det är bäst att ta det försiktigt nu då det ändå bara är en vecka sen jag var in på förlossningen. Jag kommer i morgon att försöka motionera hästarna lite. Kommer att försöka passa på då mina kottar sover lunch.
Nu ska jag vara social med min man och sen väntar sängen. Längtar tills jag får sova. Hoppas att Milian sover bättre inatt och slipper magknip :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards