Alla inlägg den 10 april 2015

Av Fru Lundgren - 10 april 2015 21:27

Dagen har idag varit typ död! Jag somnade vid 03 tiden efter att ha kommit hem från förlossningen. Är öppen 4 cm och livmoderhalstappen är nästan helt utplånad. Dom ville lägga in mig i väntan på hårdare värkar men jag har svårt att sova på bb med alla larm som går hela tiden. Så jag fick fara hem. Vaknade vid 05 tiden och då hade min kropp sovit klart! Suck. Efter att ha försökt somna om så gick jag sen ner och la mig på soffan. Lyckades sen somna där och sov till kl 10. Gick sen upp och väckte både min man och Max. Dom sov så gott så.
Sen har jag lekt med Max idag. Har legat/suttit i soffan och han har hämtat sina favoritleksaker och böcker så vi har lekt och läst flera timmar. Min man har spacklat och fixat matsalen så snart fattas bara tapeterna.
Sen har vi varit hos mina föräldrar och ätit middag med dom. Max lekte runt och var med vild en tam som han ibland blir. Söta killen. Idag får han då inte panik av sin skugga som han tidigare fått. Vilket är skönt. Nu klappar han sin skugga och går vidare.

Resten av dagen har mest bestått av att vänta på att värkarna ska komma igång så vi ska åka in igen. Men värkarna har tagit semester idag så jag valde nu ikväll att gå ut och gå en härlig promenad runt byn i hopp om att kanske dra igång lite. Max, min man och Ängla fick följa med också. Ängla tyckte det var så kul att få lämna flocken och gå en promenad helt själv utan dom andra hundarna. Hon fick springa lös och lukta på alla goda dofter som finns i diket. Är så skönt med lydiga hundar. Dom andra är också lika lydiga med tillsammans så blir dom lätt döva då dom är lösa och dom vet att dom får springa och leka. Men det är ju viktigt att ta ut en och en ur flocken och träna dom också.
Nu ska jag återgå till att ligga i soffan och vänta på att mina värkar ska komma. Hoppas dom gör det snart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards