Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Fru Lundgren - 24 februari 2015 23:22

Idag efter att min man kom hem så skuttade jag ut i stallet som jag hade planerat tidigare idag. Men idag gjorde jag något som det var grymt länge sen jag gjorde. Jag selade ettan och for ut helt själv och körde henne. Första gången vi är helt själva. Annars brukar min man följa med eller så någon av mina vänner på mina/deras häst. Men inte idag. Visst jag hade lite fjärilar i magen. Men lyckades ändå på något sätt behålla mitt lugn vilket gjorde att ettan också var lugn. Hade väntat mig bus och bråk från hennes sida, men hon överraskade mig och gjorde bara 4-5 små mockaprång då hon råkade komma in i galoppen. Vilket är helt naturligt. Tur att jag kom på att sätta på slaggjorden på henne. Så hon gav sig då hon insåg att den höll ner hennes rumpa. Efter att hon insåg att jag vunnit över henne så gav hon sig och lyssnade jätte bra på mig. Körde lite runt byn och hon skötte sig så där grymt bra att mina tårar började rinna av lycka. Hon visar verkligen hur fin hon är vårt band till varandra är grymt starkt.
Sen efter att jag kört henne så skyndade jag mig in och bytte kläder. Sen bar det av till mina föräldrar för att äta middag med dom. Dagens mat bestod av grillkorv, klyftpotatis och wook grönsaker. Grymt gott. Tyvärr så åt Max typ inget. Han har 4 tänder som kommer så jag gissar att han är öm i käken. Vi for sen hem strax innan kl 20 och min man nattade en trött liten Max. Jag skuttade sen ut i stallet och for ut och skrittade Pajsen barbacka runt byn och tog med Q som handhäst. Så jag slog två flugor i en smäll.

Det jobbiga nu med hästarna är att då jag nu fått upp Pajsen så fint i vikt och hull så får dom mask och nu är han smalare igen. Fast både ettan och Q är smala denna gång. Så nu blir det att öka upp all mat till dom så dom snart kommer att vara i bra vikt igen hoppas jag. Bara att ta nya tag och göra sitt bästa. Fast visst blir man besviken/arg då man kämpat så mycket och så blir det pannkaka av allt. Ska även flörta till mig att sko och brodda om dom. Nu är alla djur nattade och hästarna har fått mat och vatten.

Jag ligger just nu i sängen och ska nu sova. Är så skönt att man börjat lyckas vända på dygnet och stiger upp tidigare på morgonen och lägger sig då tidigare på kvällarna. Man blir så pigg under dagen och man får mer timmar att göra saker på då det är ljust. På kvällen blir jag även så trött pga graviditeten så jag tycker det är så skönt att kunna göra så mycket som möjligt under dagen då det är ljust ute.

God natt gott folk.

Bjuder på en lite studdig bild från dagens körning med ettan. :)

Av Fru Lundgren - 24 februari 2015 13:44

Solen lyser och det är runt 1-2 grader varmt. Jag sitter just nu i soffan och ser på lyxfällan. Max sover lunch och hundarna har även somnat. Alla blev tydligen trötta efter att ha sprungit runt hela huset och lekt. För er som inte vet så kan man gå som runt hela bottenvåningen. Alltså hallen-köket-tv-rummet-matsalen-hallen. Så det blir typ som en stor bilbana. Vilket Max och hundarna tycker är kul. Man kan ju springa runt allt och busa. Katten har också varit med på ett hörn och busar. Medan alla i huset lekt runt så passade jag på att fylla och starta en diskmaskin och sen så hängde jag upp lite tvätt. Max hade råkat göra en liten olycka i sängen nu på morgonen då jag hämtade han. Så jag tog allt och kastade det direkt i tvätten. Sen så tömde jag och Max maskinen och fyllde på den igen med andra sängkläder. Så nu ska jag strax hänga den tvätten, innan man sen sparkar ingång en till maskin. Det blir mycket tvätt då man är en familj och speciellt då man är barn och leker å ha kul. Men glada barn är ju skitiga barn. Haha.

Min man beräknas komma hem vid 15 tiden och jag ska då direkt fara ut och motionera hästarna. Hade suttit fint att idag ha tillgång till en ridbana/ridhus. Men "våran" ridbana är inte uppskottad och sen är det is överallt där man skottat. Så det är inte alls kul nu. Men jag får rida runt byn istället. Funderar om att ta någon av hästarna som handhäst så man kan slå två flugor i en smäll.
Sen blir det att fylla upp Hö i hösäckarna. Var ut och gav dom frukost och ska strax ge dom lunch. Förut har jag som bara kasta ut stora högar med hö. Men har börjat fylla i säckar så jag kan hålla mer på koll så dom inte får för lite hö.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards