Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Fru Lundgren - 20 februari 2015 23:53

Solen kollade fram idag och det var ett grymt fint väder och det blåste typ inget idag vilket var skönt. Jag tog en härlig tur med killarna runt byn tillsammans med min medryttare. Det var grymt skönt och det tror jag att hästarna också tyckte. Dom var lite pigga idag. Men det gör inget. Vi skrittade och pratade på om allt möjligt. Sen då vi kom tillbaka till stallet var tanken att jag skulle ut och rida ettan direkt, men jag gick in och tog det lugnt. For senare till mina föräldrar för att äta.
Efter att ha där någon timme så for vi hem och Max skulle sova. Min man nattade han och jag gick ut i stallet. Motion av ettan stod på schemat. Och jag har legat på latsidan med att motionera henne så jag skäms lite. Men ingen av hästarna har ju fått så mycket motion nu då jag ej kan vara på ridbanan och så blir min kropp tröttare och tröttare för varje vecka som går och man närmar sig slutet av graviditeten. Men i alla fall for jag ut med henne. Skulle bara ta en kort runda med skritt. Slutade med en längre runda men både trav och galopp. Hon var grymt fin och pigg. Hon hade gärna galopperat längre men jag bestämde att det gör vi kanske i morgon. Hon vart lite för pigg efter galoppen så jag satte fokus på att samla ihop henne och ville att hon skulle arbeta i formen i skritt. Något hon har lite svårt för ibland. Fick lirka ett tag innan hon slutade dansa runt på vägen och hon insåg att det jag ville var något som inte var så svårt bara hon lyssnade. Så hon lugnade sig och började arbeta rätt. Så efter att ha gjort det en stund berömde jag henne och lät henne skritta hem på långa tyglar. Hon gick helt avslappnad och lugnt hela vägen hem. Vilket typ aldrig hänt då jag ridit ut själv. Men hon har blivit en grymt fin häst. Jag är verkligen glad att jag köpte henne och det känns extra kul att det är jag som lärt henne allt hon idag kan. Pysslade om henne och kastade sen ut henne i hagen innan jag gav dom alla vatten och deras mat.

Sitter nu i soffan och har sett lite på tv med min man. Ska nu gå och lägga mig i sängen. Känner mig trött i kroppen efter att ha varit ute så mycket. Min kropp är typ stel som en planka så jag längtar till min back on track dyna i sängen. Vill bara lägga på den för att i morgon kunna vakna som en ny människa.

Av Fru Lundgren - 20 februari 2015 10:14

Sitter just nu i soffan och har nåde ätit frukost och lagt hundarnas mat i blöt. Max går runt här på golvet och leker. Vi ska strax upp och väcka min man då jag sen ska ut och rida med min Medryttare. Önskar att ridbanan var uppskottad så att man kunde rida mer seriöst pass och kräva mer av dom. Just nu blir det ju som bara skritt och lite trav.
Det är ovanligt varmt ute för att vara i februari. Vi har 5 grader varmt. Vilket vi inte brukar ha. Men jag ska ändå inte klaga. Vi hade ju kunna haft 40 grader kallt också. Och då går det ju inte att göra något. Så jag är ändå glad att vi inte har så kallt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards