Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Fru Lundgren - 16 februari 2015 15:16

Denna vecka jobbar min man natt så jag kan hela denna vecka passa på att rida hästarna innan det blir så mörkt ute, vilket jag tycker är grymt skönt. Solen lyser och vi har bara haft -2 grader i skuggan. Men då blåser det typ storm så man tror att det är kallare en vad det är. Jag passade på idag att motionera hästarna. Tog först ut Q på en barbacka tur och tog då med ettan som handhäst och for runt byn. Mysigt var det. Sen tog jag ut Pajsen på samma runda som jag tog med dom andra. Alla hästar var grymt pigga och jag funderar i morgon om att fara ut och köra killarna och rida ettan så dom får trava av sig energi. Det tråkiga nu är att vägarna är bara is och ridbanan är igensnöad och med så hård snö att man inte kan rida i. Vilket lett till att hästarna stod typ hela föra veckan och kom bara ut på skrittpass. Efter att ha ridit så stod jag och kollade på hästarna i hagen. Upptäcker då att det är mask i deras skit som dom sket då jag kollade på. Suck! Blir att avmaska dom i morgon. Nu fick jag svar på varför Pajsen går upp och ner i vikt som ett jojo. Jag avmaskade dom i sommar så nu kör jag en kur till och hoppas att detta nu ger sig. Annars får jag dra in på kliniken och be att dom kollar upp dom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards