Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Hostar som ett tog.

Av Fru Lundgren - 2 februari 2015 23:49

Jag sitter just nu här i soffan och hostar som en galning. Jag har nu ikväll skottat lite snö, dragit fram en ny höboll och motionerat ettan så jag gissar att min kropp tyckte det blev för mycket.
Dagen började med att min älskade man tog hand om Max så jag fick sova lite längre. Grymt skönt och jag behövde det verkligen. Sen kom mina två favorit killar upp till sängen och vi låg där och busade ett tag. Fick även frukost på sängen.

Idag bestämde jag att då Max lagt sig för att sova lunch så passade jag på att gå ut till stallet. For ut och red Pajsen barbacka. Hade tänkt att ta ett skrittpass, men det blev så att vi busade lite i galopp och Pajsen blev så glad att han valde att busa mer och vägrade lyssna då jag ville att vi skulle sakta av. Haha. Men fick sen stopp på han och han var verkligen pigg. Taktade och dansade på stället. Så jag bara satt och skrattade åt han. Man kan då inte tro att han är 18 år då han är så pass pigg och busig.
Blev sen att gå in och ta det lugnt då min kropp blev trött efter att rida barbacka. Får rida med sadel i morgon.
Min man och Max for iväg och handlade medan jag stannade på soffan och tog igen kraften. Trodde först jag skulle få migrän. Men det slapp jag tack och lov. Vi åt sen middag och jag har busat med Max. Han är verkligen helt galen ibland och något som är kul är att han har börjat prata så mycket och man ser att han vill lära sig nya ord.
Jag har även nu ikväll varit ute och longerat ettan på ridbanan. Det har snöat så mycket och ingen har skottat upp den så det passar toppen att bygga lite muskler i och ta bort överskottsenergin. Blev ett kort pass då hon sprang i snö allt från knäna och upp till bogen berodde på hur mycket det hade drivit. Så det är ju tung och jobbigt att springa runt i den. Hon blev lite trött sen och vi tog en promenad efter vägen så hon fick gå där det var lättare att gå. Då vi kom till stallet igen så tvättade jag hennes ben där hon har mugg på. Tvättade med bakteriedödande schampo och smörjde sen med zinkpasta innan jag kastade ut henne i hagen igen. Skottade fram den nya höbollen och även där höet vid hagen ska stå. Sen höll jag typ på att hosta lungorna av mig så jag bestämde mig för att inte motionera Quetcho idag. Är rädd att ta in för mycket nu då jag håller på att bli frisk. Vilket jag inte vill. Snart väntar sängen och i morgon ska vi till barnmorskan igen. Hoppas även kunna vara i stallet och motionera hästarna lite. Hoppas på mer ork då och att hostan vill ge sig :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards