Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Fru Lundgren - 1 februari 2015 17:43

Ja som rubriken lyder så kan ni snabbt räkna ut att vi är insnöade. Det är typ sjukt mycket snö vi har fått. Det är typ 80-90 cm snö ute just och på vissa ställen har det drivit så mycket att det är ca 170-180 cm drivor! Inte kul. Plogbilarna går hela tiden och det syns inte ens. Nu tycker jag det räcker med snö och så vill jag ha sommar! Det låter mycket trevligare en snö, blåsigt och kallt.
Min man var ut inatt och skottade fram bilen och infarten så han kunde fara till jobbet. Men det syns då verkligen inte att han har gjort det. Ikväll blir det att försöka skotta sig fram till hästarna för att kunna ge dom mat och vatten. Dom står då som parkerade i skjulet en dag som denna. Vilken är klokt kan jag tycka.

Max och jag har då nyss ätit lite mat. Det blev hemmagjorda små minipizzor med ketchup,skina, banan och ost på. Sen in med allt i ugnen ett tag och så är det klart. Max tyckte det var grymt gott och även jag som inte var så hungrig tyckte det blev gott. Så jag hoppas min man också tycker om dom sen då han kommer hem. Han fick även tonfisk på sina. Hade inte så mycket hemma så man tar det man hittar. ;)

Jag är fortfarande förkyld så hästarna har stått nu i en vecka. Men jag kan ju inte motionera dom om jag knappt kan göra saker här inne. Så jag hoppas bli frisk nu och att det blir bra väder i veckan. Hade jag haft manege hade jag kunnat rida. Men nu har jag ju inte tillgång till det häller. Så då får dom stå nu. Vila har ingen dött av.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards