Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Lite sömn och migrän.

Av Fru Lundgren - 22 januari 2015 16:29

Ja Max har hostat hela natten vilket gjort att han vaknat till lite nu och då. Så jag har varit in till han och tröstat han samt vaknat till varje gång han hostat. Så ja ni kan ju räkna ut hur mycket sömn jag fått! Men mellan kl 06-10 har Max fått sova utan att hosta. Vilket jag tycker är skönt.
Var tänkt att jag och M-L skulle rida ut idag. Men ställde in det då jag vid lunch började känna att migränen kom krypande. Suck. Tog en tablett och la mig på soffan. Strax efter 13 hade migränen lättat och jag bestämde att ta alla tre hästarna ut på en promenad. Så skönt att kunna ta alla och gå med. Efter att ha gått en härlig promenad med dom så fick dom mat i krubborna och sen lite hö och vatten i hagen. Gick in och värmde mig en stund innan jag sen tog schäfrarna och gick en runda runt byn. Dom är ju dom hundarna som kräver mest motion så jag orkade inte ta med smilla och Bella fick vara hemma med bebe, min man och Max. Fast Max sov lunch. Schäfrarna blev grymt glada att få komma ut och jag kasta snöbollar till dom ut på ängarna så dom verkligen fick plumsa i den djupa snön och busa. Snälla hundar jag har då vi möter bussen och hundarna är lös. Skriker på dom att komma och alla kom och satt sig vid mig. Sen efter det kom en taxi och då var hundarna just påväg upp från diket så jag höjde min hand och sa sitt. Alla sätter sig direkt i diket och låter taxin passera innan dom sen kommer upp på vägen. Jag bara älskar att mina hundar är så pass lydiga fast jag aldrig gått något kurs med dom. Den ända minus just nu är att grannens kompis har tre hundar som vi nu mött några dagar och dessa skäller grymt mycket vilket lätt till att mina skäller tillbaka. Men jag får ju tyst på dom. Fast det är störande att dom skäller. Alltså störande att mina skäller. För mig spelar det inget roll om andras hundar skäller. Men jag vill inte att mina ska skälla. Jag är ingen sådan som lägger mig i hur andra har sina hundar. Det är deras hundar och inte mina. Det jag anser som jobbigt kanske andra tycker om. Så det är upp till var och en hur dom vill göra med sina djur. Visst kan jag bli sur om en ägare har sin hund lös och denne kommer och anfaller mina. Men jag kan inget annat göra en att be ägaren ha koll på sin hund och skulle det bli bråk och sår på mina hundar så får man ju ringa polisen. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards