Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Fru Lundgren - 20 januari 2015 22:05

Jag har verkligen inte hunnit blogga idag då jag haft lite mycket att göra. Och så anser jag att man inte kan sitta och blogga hela dagarna.

Jag och Max steg upp vid halv 10 idag och gick ner till hundarna. Min man skulle få sova till kl 11 då han jobbat natt och måste ju få sova ett tag också. Jag och Max hade sen gjort frukost som vi alla åt uppe i sängen då vi väkte min man.
Sen kom M-L och hjälpte till att rida killarna. Så dom har idag fått ett pass på ridbanan och sen skrittade vi dom tillsammans en kort runda i skogen.
Sen så satt vi inne i soffan och pratade en stund innan hon åkte hem igen. Tyvärr så var inte schäfrarna redo på att vi skulle få besök och dom skällde till vilket fick Max att vakna i panik då han just somnat för att sova lunch. Stackars lilla Max blev verkligen rädd då schäfrarna inte brukar skälla då dom är inne. Så varför dom idag löpte amok är ingen som vet. Men jag fick ändå tyst på dom. Bara synd att Max hann vakna. Men han är så nära hundflocken och då dom blir rädda och skäller tror Max att det är något farligt på gång. Sen då M-L for hem så for jag, min man och Max ner till mina föräldrar där min man lämnade oss och skulle in på ett möte i stan. Sen så tog han hem mat från stan och vi alla tillsammans hos mina föräldrar. Där han vi sen varit och lekt runt tills Max kl 20 skulle hem och sova. Min man natte Max innan han sen åkte till jobbet och det var tänkt att jag skulle motionera ettan idag. Men jag känner jag ska bara ta det lugnt nu i soffan en stund till sen ska jag gå och sova. Ska lägga mig tidigt ikväll. Annars brukar jag komma i säng vid 12 tiden och det är lite för sent.
Hoppas på bra väder i morgon så man kan vara ute med djuren. Funderar om att gå en långpromenad hundarna och låta dom få göra sig av med energi. Det brukar dom inte tacka nej till.

Nu ska jag kolla vidare på tv en stund innan sängen väntar. Hoppas ni andra där ute fått en bra dag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards