Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Fru Lundgren - 17 januari 2015 21:12

Idag har min man var ledig så vi passade på att umgås hela familjen. Vi tog en liten promenad efter vägen och denna gång gick Max själv. Eller ja han gick med sin gåvagn och tyckte det var så grymt kul. Han är så duktig och jag är så stolt över han.
Sen så då vi kom hem igen så for jag och Pajsen ut och red med Evelina och Sally. Vi red lite över 1 timme och det var jätte mysigt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och skrittade hela rundan. Sen då vi skildes åt olika håll så red jag lite längre och arbeta mer med Pajsen. Bland annat att fatta galopp från halt. Han tyckte det var grymt jobbigt och var helt svettig sen. Han fick mat i krubban och jag gav dom alla sen lunch ute i hagen. Innan jag mötte upp Evelina så stannade jag och Pajsen hos mina föräldrar som är borta idag och rastade deras hund. Pajsen stod så snällt helt lös på deras gård medan jag höll koll på hunden. Han är så snäll och stod helt stilla där jag lämnade han. Sen hoppade jag upp igen, eller nej jag drog mig upp i sadeln, smidig som en flodhäst och red sen för att möta Evelina.
Hade tänkt hinna rida dom andra men insåg att klockan blivit så mycket att vi skulle åka och hämta hö hos våran bonde. Sen efter det kom Chrille och kaj hit och vi hade beställt pizza med dom som dom hämtade upp på vägen. Mysigt att kunna äta med andra. Sen har vi alla lekt runt med Max och jag gick sen upp och nattade han strax vid 20 tiden. Så nu sitter vi (jag, min man, kaj och Chrille) i soffan och ser film. Jag som hade tänkt gå ut i stallet. Men kanske får smita iväg och göra det ändå en stund.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards