Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Hunnit göra mycket.

Av Fru Lundgren - 15 januari 2015 23:56

Steg upp med Max vid 9 tiden och då sen frukost och rastade hundarna. Lät Max leka runt en stund innan vi sen klädde på oss och tog en härlig promenad till lekis idag. Det var bara -10 grader och helt vindstilla så det var verkligen skönt ute. Max lekte på och kollade mycket vad dom andra barnen gjorden. Sen så på vägen hem så fick vi sällskap av en annan mamma i gruppen som skulle åt samma håll. Så det var ju härlig att ha någon att prata med. Totalt gick jag alltså idag 3,8 km på 45 minuter och det tycker jag är grymt bra för att vara höggravid, ha Max i vagnen och snö ute att gå i. Känner mig rent stolt.

Bjuder på en bild som jag fotade idag under promenaden.
Efter att ha kommit hem så tog jag upp en sovande Max från vagnen och bar upp han till sin säng så han fick sova vidare en stund. Man blir tydligen grymt trött av att leka på lekis.
Jag rastade hundarna och gav dom mat innan jag sen sjönk ner i soffan. Ringde min man och fick veta att han var på väg hem från Luleå och hade redan passerat Piteå då jag ringde. Mamma ringde och bjöd på middag som bestod av sill och potatis. Så då min man kom hem hann vi bara snabbt prata en stund sen väkte jag Max och han var inte alls så sugen att stiga upp. Lät Max leka runt en stund innan vi sen drog till mina föräldrar för att äta. Tog med varmkorv till Max då han ej äter sill. Min tvillingbror var hos mamma också och Max bara avdyrkar han. Så Max skulle sitta i hans knä och göra allt som min bror gjorde. Söta ungen. Vi åt middag och sen just innan 19 tiden for vi hem igen då jag skulle ut i till stallet.


Tog ner Pajsen på ridbanan och longerade han i djupsnön. Han var jätte busig och slog med sina ben åt alla håll och kanter samt att han gjorde 3-4 bocksprång och det var länge sen han var såhär vild då jag motionerar han. Men han blev sen trött av att springa i snön och lufta benen så högt. Så detta är verkligen en bra träning. Gav han sen mat i krubban innan jag bytte häst och tog ettan. Hon var också lite pigg men inte lika busig och vild som Pajsen. Även hon tyckte det var kul att longeras i snön och hon blev också trött sen. Gav henne mat i krubban och insåg att klockan redan var närmare 21 så jag kastade ut henne i hagen och gav hästarna vatten. Gick sen in för att se djurskyddarna och då det slutade kl 22 skuttade jag strax efter det ut till stallet igen. Q skulle också få motion. Tog även han till ridbanan och longerade han i djupsnön. Han var grymt fin och såg väldigt avslappnad ut. Han tyckte jag var jobbig som ville att han skulle trava i ökat tempo i snön. För då måste man ju verkligen lyfta bakbenen (även dom andra hade gått i ökat tempo). Han vart verkligen trött efter passet och han gick med skallen typ vid hovarna sen då vi gick upp till stallet. Gav han mat i krubban och tog sen ut han. Kastade in höet till hästarna innan jag sen gick in.


Så nu ligger man här i sängen och lyssnar på min man som snarkar. Jag är så stolt att jag hann göra så mycket idag och tack vare back on track ryggplatta så är jag varken stel eller har ont i ryggen nu. Så en stor tumme upp till det. Nu ska jag sova och så får vi se vad morgondagen har att bjuda på för kul. Hoppas ni andra har haft en bra torsdag så vi höras i morgon. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards