Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Fru Lundgren - 11 januari 2015 21:00

Jag sitter här nu i soffan och funderar om man ska orka ta sig ut i denna kyla och motionera killarna. Känner mig inte sugen i denna kyla och blåst. Men ska försöka göra det ändå.

Är nyss hemkommen från mina föräldrar och kotten ligger just nu och sover. Min man är också hemma efter en hel dags jobbande. Jag gick och Max åkte pulka dit ner och sen vid 19 tiden kom min man dit och åt en senare middag en vad vi andra gjort. Max blev då ledsen att vi skulle ta bilen hem och inte pulkan. Han ville ju åka i sin pulka. Söta kotten.

Av Fru Lundgren - 11 januari 2015 16:10

Jag är just inkommen efter att ha longerat ett stycke busig fuxplutt på ridbanan. Hon tyckte verkligen om min ide att gå ner på ridbanan. Hon själv gick raka vägen dit och över snökanten som plogbilen lämnat. På banan var hon först ofokuserad och ville bara busa. Men sen började hon lyssna på mig och det är skönt. Hon gick även galoppera lite i båda varven och det tig kraften ur henne. Tycker det är kul att kunna motionera dom i djupsnö då det tar mer på dom en att bara ridas efter skottade vägar. Är sugen att fara ut och galoppera dom på ängarna nu veckan. Så blir det inte -30 grader kallt så vädret hotar med så blir det att fara ut och galoppera dom.

Max vaknade just då jag var klar med ettan och skulle sätta henne i hagen. Så det blev inte att motionera alla tre så som jag hade hoppats på. Men får ta dom andra ikväll. :)

Av Fru Lundgren - 11 januari 2015 12:49

Det har kommit över 20 cm snö inatt och sen har det blåst så vi har typ 30-40 snö på gården och på vissa ställen har vi drivor på 1 meter.. Älskar norrland.. HAHA. Min rygg mår bättre idag så planen är att gå ut i stallet så fort max somnat och ska sova sin lunch. Ska bara först ta och ge hundarna sin mat och ta och ta ut dom innan jag lägger max och går till stallet. Min snälla pappa var hit tidigare idag och skottade hela gården med traktor så nu slipper jag tänka på det i alla fall. Min man hade haft svårt att ta sig iväg till jobbet då ingen väg i byn var plogade då han for. Men så kan det ju vara då man börjar innan kl 5 på morgonen. Nu hoppas jag och ber att denna snö ska få stanna så det inte blir regn nästa vecka och bara is av allt. Så nu håller jag tummar och tår att det verkligen ska bli vinter med denna snö kvar =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards