Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Fru Lundgren - 5 januari 2015 17:15

Ja jag brukar inte klaga på min son. Men denna förkylning han just nu har går mig på nerverna. Han hostar på nätterna då snoret rinner ner i halsen och detta leder ju till mindre sömn för han. Mindre sömn leder till trött unge på dagen och det i sin tur leder till att Max grinar och skriker för minsta lilla sak. Han leker snällt en stund och så efter ett tag sprutar tårarna och humöret är i botten. Så hela hans humör går som ett jojo upp och ner. Vilket inte alls är kul. Han skriker och gråter även då man ska klä på han och gå ut för att åka vagn. Så allt är jobbigt för han just nu vilket leder till att jag blir trött och slut. Tycker så synd om han då han mår såhär och jag känner mig maktlös. Lider verkligen med han.

Nu idag då max sov lunch så passade jag på att skutta ut i stallet. Har tömkört Pajsen och verkligen arbetat ihop han. Så han var helt seg och trött efter passet. Han vill gärna smita undan då det blir jobbigt så att tömköra leder till att jag lättare kan hålla koll så han ej kan smita undan arbetet. Han stod sen helt stilla lös i gången och sov då vi kom in i stallet igen så jag tar det som ett gott täcken. Då vet man att han verkligen har arbetat genom hela kroppen. Han arbeta på grymt bra och i slutet fick jag driva på han då han gärna bara ville stanna och avsluta passet. Så i morgon blir det ett lugnare pass.

Ska nu ner till mamma och äta. Sen blir det att försöka ta ut dom andra två hästarna. Funderar att fara ut på ett kravlöst pass med ettan och sen ta Q på banan och låta han arbeta så som Pajsen. Fast jag måste rida han då han inte riktigt har fattat sig på detta med att tömköra. Han blir lite förvirrad och vi tar det lugnt och små steg framåt.
Så jag hoppas att min kropp också är med på allt detta. :)

Av Fru Lundgren - 5 januari 2015 16:57

Jag skriver ju upp vecka för vecka i ett stort kollegieblock hur hästarna dag för dag har blivit motionerade. Och jag lyckades förra veckan (allså veckan som nyss var) att motionera alla hästar 4 dagar var och då ska ju tilläggas att det varit nyår och att min man jobbat röven av sig för det varit så mycket på hans jobb. Så jag är rent stolt och mitt mål är att nu hålla igång hästarna minst 4 dagar i veckan. Helst skulle jag ju vilja ha ork att motionera dom 6 dagar i veckan.
Så jag kanske får försöka ha den som mål detta år. Att ta ut hästarna oftare och fast det ibland kanske bara blir en skrittrunda runt byn så är det ju i alla fall motion mer en att dom ska stå i hagen.
Så fast man är mamma, gravid och har 6 hundar så kan jag ändå få tiden att räcka ihop. Vilket jag är stolt över.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards