Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Fru Lundgren - 4 januari 2015 23:44

Jag är just inkommen från att ha varit i stallet. Blev så att jag red Pajsen runt byn och tog med ettan som handhäst så får dom båda komma ut samtidigt. Det är så pass smidigt och jag sparar både tid och ork så varför inte liksom? Pajsen var lika pigg som vanligt och jag gång på gång be han att ta lite kortare steg så att ettan skulle hinna med. Blev att passa på att arbeta han i form så han fick arbeta under passet också. Båda hästarna verkade tycka det var skönt att komma ut och det roligaste av allt är fast jag möter bilar så reagerar inte hästarna. Det är så skönt för efter kl 21 så är ju denna by typ helt död på folk. Alla stänger in sig och många sover redan. Så man har typ byn helt för sig själv vilket jag inte klagar på. Gav dom mat inne i krubborna innan jag sen satte ut dom i hagen igen och gav dom där Hö och vatten. Så nu sitter jag här i soffan och ska strax rasta hundarna en sista gång innan sängen väntar.

I morgon kan det hända att hästarna får stå då min man ska iväg på en längre sväng och jobba så han är kanske hemma vid 20 tiden. Så vi får se om jag och Max kanske skuttar ut i stallet under dagen. Men vi får se. Jag har blivit lite förkyld och somnade på soffan då Max idag som lunch fast jag hade tänkt gå ut i stallet. Fast jag känner att det är ju bättre att min kropp får vila om den är trött en att jag ska slita på och så kanske jag blir helt knäckt eller något. Man måste ju lyssna på kroppen. Och jag blev grymt slut efter att ha varit ute och gått idag. Men det var så härligt. Ska försöka ta ut alla hundar i morgon på en promenad och då tror jag dom kommer att bli glada. :)

Nu ska jag sluta blogga och så ska jag rasta hundarna. Vi hörs i morgon :)

Av Fru Lundgren - 4 januari 2015 13:56

Igår hade vi 2-3 grader varmt i stort sett hela dagen och så idag då jag och Max steg upp vid 9 tiden så är det -10 grader ute. Snacka om att det kan vända fort. Tur att jag lyssnade på min magkänsla och satte på hästarna ett vintertäcke igår istället för dom tunna regntäcken. Hade haft dålig samvete om dom tvingats frysa inatt. Men nu slapp dom ju det. :)
Jag ligger just nu en snabbis på soffan och bloggar. Max har just somnat efter att jag, han och Ängla varit ute och gått en liten runda. Ängla är ju i höglöpen nu så jag bestämde att flocken får klara sig utan henne en stund och hon får följa med ut ensam. Fast Max är lite hostig och snuvig måste han ändå få frisk luft i lungorna. Han tyckte det ändå var grymt mysigt att åka vagnen och kollade glatt på då Ängla sprang runt som en galning och lekte med en pinne.

Rebecka var också förbi och for ut själv och red Q i skogen. Hade ju varit kul att följa men min man jobbar och det känns inte kul att fixa barnvakt då Max är sjuk. Så jag skickade ut henne själv och det hade då gått bra tror jag.

Jag ska senare idag ut och motionera dom andra två hade jag tänkt. Så vi får se vart man rider då :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards