Direktlänk till inlägg 12 december 2014

Stallet.

Av Fru Lundgren - 12 december 2014 23:42

Efter att ha pussat och gråtit halva dagen över att Tanja skulle lämna oss. Så kändes det ju självklart tungt att se henne ligga stilla framför mig. Men samtidigt fick jag klappa på henne en sista gång och då kände jag att jag fast detta känns tungt så tog jag rätt beslut. Nu slipper hon ha ont. Hon var helt lugn och jag tror inte hon hann fatta vad det hela handlade om. Visst känns det tomt utan henne och jag ser på Bella att hon har borta Tanja. Men Tanja har ju alltid funnits vid Bellas sida och nu måste hon stå på egna ben. Kan bli tufft men jag ska stötta henne allt jag kan.
Min tvillingbror var hit och lekte i typ 2 timmar med Max. Så Max var jätte glad och dom hade så kul. Sen kom min man hem och sen åt vi middag.
Efter att ha varit hos mina föräldrar så kom vi hem i lagom tid till att natta Max. Jag skyllande ut i stallet och har ridit hästarna. Red ettan först och red en väg som går över till grannbyn och tillbaka så jag hade lampor hela tiden. Vilket var grymt skönt. Hon var jätte fin och trevlig idag fast hon stått nu någon dag. Det ända men henne är att då det är en helt ny väg vi red efter så blir hon lite osäker på sig själv och vet inte om hon vågar gå vilket leder till att hon vinglar lite då hon går. Men det blir bättre och bättre och vi tränar för fullt så hon ska bli lika stabil som killarna. Det kom värsta snö vädret och det toksnöade medan jag red ettan. Så då vi kom till stallet så var vi båda jätte blöta. Men sen då jag skulle sätta ut henne i hagen hade det då slutat snöa. Tog in båda killarna och gjorde dom klara för att fara ut. Red Pajsen och hade Q som handhäst så motionerar jag ju dom båda samtidigt. Killarna var grymt pigga och jag fick dra i bromsen några gånger på dom för annars hade nog hela rundan gått i bus galopp. Haha. Kom sen hem och kastade ut dom i hagen igen och gav sen alla hästar mat och vatten innan jag gick in.

Sitter nu i soffan och ska gå upp så fort jag bloggat klart. Har grymt ont i ryggen då jag nu ikväll lyckades halka på gården och föll. Så vi får se om jag kan ta mig ur sängen i morgon. Haha.

Hoppas ni alla haft en bra fredag. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards