Alla inlägg den 28 september 2014

Av Fru Lundgren - 28 september 2014 23:38

Jag kände att jag hade så pass mycket ork kvar efter dagen så då jag ätit och min man skulle natta Max så skuttade jag ut i stallet.
Började med Q. Tog han på banan och började mjukade upp han och få han att både ställa sig åt höger och vänster utan att skjuta ut bogarna. Gick ändå grymt bra efter att ha lirkat en stund. Sen började jag trava på långsidorna och skritta på kortsidorna och sen volt i hörnet innan jag travade iväg på långsidan igen. Så passet såg ut trav-skritt-volt-trav-skritt-volt.... Ja ni fattar nog. Gjorde sen så jag travade hela tiden och då blev det kort trav på kortsidan och ökat trav på långsidan. Avslutade med att ta galopp i båda varven. Sen gick han skritta på långa tyglar.
Pajsen gjorde samma övning som Q men jag ökade upp svårigheten för han rullade i galopp på långsidorna och trav på kortsidorna. Även skritt-galopp. Han var grymt fin. Upplevde han lite ofokuserad på mig men fick han sen att börja lyssna och ha fokus på mig.
Ettan var sist ut och hon fick jag kämpa mer med. Varför trava på kortsidorna då man kan galoppera hela tiden? Som ni fattar så gjorde hon även samma övning som killarna. Och hon var den som var mest på tårna av blåsten och hon var pigg och ville inte alls arbeta. Så jag fick kämpa men skam den som ger sig! Fin blev hon i slutet och sen efter att ha haft henne fin en stund så gav jag mig. Skrittade av och kände mig ändå nöjd.
Gav hästarna mat och hö. Så nu sitter jag i soffan och ska fika lite innan jag ska sova. :)

Vet inte om jag sagt det.
Men ettan har blivit helt friskförklarad från lymfangiten i sitt "skadade" bakben. Hon har inte visat någon symptom på 1 år nu. Så vi kollade upp det och fick henne frisk. Glad.
Bjuder på en bild på hur benet sen ut nu och det syns inget av svullnad. Hon har ju varit svullen så senorna ej synts och så har hon varit sen hon blev jätte sjuk då hon kom. Så nu håller jag tummarna att vi slipper bråka mer med sjukdomar.

Av Fru Lundgren - 28 september 2014 18:20

Som många av er säkert förstod så red jag inget igår. Var bara dit och gav dom mat. Så fort jag ansträngde mig började jag hosta tills jag typ spydde. Så det är inte kul. Valde att ta en lugn och "stallfri" dag.

Men idag mår jag bättre och hade tänkt att fara ut och rida nu efter middag. Var först tänkt att rida vid lunch men då kom min kompis Mia förbi. Hon som förut var och red mycket med mig. Så vi satt i soffan och pratade om allt och inget. Sen så nu i eftermiddag kom kaj och Chrille förbi och vi satt en stund och pratade med dom. Chrille skulle bland annat kopiera några papper nu då han ska söka jobb. Efter att dom åkt så hoppade jag i duschen och min man började laga maten. Så nu är maten klar och mina föräldrar är här, så nu ska vi äta. Hoppas kunna årka gå ut till stall sen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards