Alla inlägg den 25 september 2014

Av Fru Lundgren - 25 september 2014 18:46

Steg upp och for direkt till stan för att följa min man till optikern och sen efter det for vi först till granngården för att köpa nytt häst mat. Kom hem med betfor, havre och kallpressad linfröolja. Så nu hoppas jag kunna få upp killarna i vikt. Dom går ju sen tidigare på müsli och nyponpullver. Sen så går dom ju på fri tillgång på hö. Så jag hoppas nu att dom ska börja öka i vikt och sen börja bygga mer muskler.
Så nu blev det fullt i foderkammaren igen. Har ju förut bara stått en fodertunna där.

Och nej jag ger dom inte hundmat. Men dessa fodertunnor passar ju bra till hästmat också.

Sen efter att ha lagt Max att sova lunch så la jag mig på soffan ett tag. Sen efter 13 tiden gick jag ut i stallet för att rida hästarna.
Ettan och Quetcho fick komma ut i skogen och galoppera av sig energi. Vilket dom båda gillade. Ettan hade grymt mycket energi och var inte så trött då vi kom hem. Tror jag var mer trött. Sen tog jag ut Q och lät han också få galoppera. Han har så svårt att galoppera i skogen. På banan går det bättre. Men jag lyckades få han i galopp och lät han då får sträcka ut lite. Han bara älskade det.
Sen efter att ha motionerat dom andra tog jag ut Pajsen på en barbacka tur i skritt genom skogen så han också fick komma ut. Vilket han älskade. Hittade en perfekt stig med både upp och nerförbackar samt lite nerfallda träd så han verkligen fick lyfta på benen. Vilket han gillade. Så blev som bara en skön och lugn tur. Sen fick dom gå utan täckte i hagen. Ska ut snart igen och ta på dom innan det blir för kallt. Dom ska även få kvällsmaten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards