Alla inlägg den 24 september 2014

Av Fru Lundgren - 24 september 2014 23:19

Bestämde mig ikväll att fara ut och rida Q efter att jag sett bonde söker fru. Och sagt och gjort. Jag gjorde det också och som sällskap tog jag med mig ettan som handhäst. Jag hade även pannlampa då skogen var kolsvart. Q tyckte det var grymt läskigt och jag insåg att han är lika mörkrädd som han är stor! Haha. Tur att jag hade med mig ettan som var lugn som en filbunke. Vilket inte förvånade mig. Hon är verkligen en stabil häst. Visst kan hon så som alla hästar ha dåliga dagar men för det mesta är hon snäll och lugn. Hon brydde sig inget om att det var mörkt. Och ska jag vara helt ärlig tror jag hon tyckte det var skönt att komma ut i skogen. Båda hästarna skötte sig bra fast Q frustade som en drake och jag fick prata lugnane med han lite nu och då. Det är ju första gången vi rider i en svart skog och första gången han är ledarhäst. Han är ju annars van att vara handhäst. Så det vart en omställning för han. Men han skötte sig så bra att jag inget annat kan en att vara stolt över han.

Bjuder på en bild då vi kommit ut ur skogen och red efter vägen hem.

Nu väntar sängen och jag är grymt trött. Kunde ju inte sova natten till idag och låg typ vaken halva natten. Varför? Jo jag drack en kopp te vid 10 tiden på kvällen. Skulle jag inte ha gjort! Men nu vet jag det.

Hoppas ni haft en bra dag idag. Det har då jag haft. :) kram

Av Fru Lundgren - 24 september 2014 17:59

Jag och Max tog ner Pajsen till banan nyss. Jag hade bestämt att tömköra han så jag kan se hur han rör sig. Jätte bra tycker jag. Jag kan då stå på marken men ändå komma åt och redigera felen han annars lätt gör i longerlinan. Så det är som att rida fast ändå inte. Han var lite seg först så fick driva igång han ordentligt och sen vart han grymt fin. Var även lite lite stel i början men efter att ha fått upp både tempo och kroppen i rörelse så slapp stelheten och han bjöd på bra. Fick han att hitta en stadig form med bra undertramp och ändå hålla det fast jag lättade på tömmarna. Vilket är bra. För har man 500 kg häst i handen arbetar dom inte riktigt som dom ska. Då glömmer dom oftast baken och bara böjer skallen och springer på. Så det gäller att dom sätter vikten på baken för att arbeta med ryggen. Vilket vi idag tränade på. Han var grymt duktig och det glädjer mig. Tog även lite film/bilder på hur han rör sig och står så jag kan jämföra med dom förra. Man ser skillnad bara på bilderna från idag och för en vecka sen. Stolt! Så detta kommer nog gå som en dans nu att bygga upp hans muskler.
Bjuder på en av bilderna idag.
Fick inte med undertramper så bra då det är så svårt att hålla i tömmarna, driva på och fota. Haha. Önskar jag hade två armar till.

Av Fru Lundgren - 24 september 2014 15:58

Ja kom nyss hem från stan med Max. Vi har ju som sagt varit hos barnmorskan och allt såg då bra ut på proverna hon tog. Så det är ju bra att veta.
Funderar om att dra ut till stallet en stund. Ska bara övertala Max att följa med ut. Haha. Han leker runt här inne för fullt nu. Så då kanske han inte tycker det är lockande att sitta helt stilla i en vagn.

Av Fru Lundgren - 24 september 2014 10:53

Vaknade vid 10 av att Max pratade från sitt rum. Steg då upp och strax efter 10. Gick på toa och klädde sen på mig. Tror ni inte då Max somnar om! Så jag tog babyvakten och skuttade ut till stallet för att ge hästarna mat och sitter nu i soffan. Ska strax gå upp och väcka Max. Sen blir det att kanske ta ut hundarna till skogen och låta dom springa av energi för det behöver dom. Tror att någon av mina tikar ska löpa eller att grannens tik löper då Spike tjuter och inte kan slappna av riktigt. Men efter att jag sagt till han att gå och lägga sig så brukar han kunna slappna av. Men man ser på han att det är något. Misstänker att campa ska komma igång snart då hon snart är 1 år. Så det är bara att vänta och se.

Ska även till barnmorskan idag och ta prover. Hoppas dom kan svara på varför jag är så trött och slut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards