Alla inlägg den 19 september 2014

Av Fru Lundgren - 19 september 2014 22:41

Nu är hundarna rastade och hästarna har fått nattmat. Så nu väntar sängen. Har mest bara legat och stirrar rakt fram och väntat på att sova. Försökte se idol. Men då jag tänker efter så minns jag inte hur det gick för dom. Haha.

Det var någon jag hade tänkt skriva. Men det kom bort. Kanske bäst att sova. Det har ju ändå inte hänt så mycket ikväll. Jag och Max har varit hos mamma och pappa. Sen kom vi hem och jag nattade kotten. Han var grymt trött.

Av Fru Lundgren - 19 september 2014 15:23

Steg upp strax före kl 10 idag. Min man och Max kom upp och väckte mig, fast jag redan var vaken då. Vi gick ner och åt frukost tillsammans och sen gick jag ut i stallet. Tog först Pajsen ner på banan och red där igenom han på volter så jag kunde känna om han var stel eller något. Det var han inte. Så vi for sen till skogen och galopperade. Han såg lite spöken idag i skogen som gjorde att han lätt tappade tempot och bröt av till trav. Men jag gav mig inte. Så sen gick han grymt fint och han fick då som belöning sträcka ut lite. Sen skrittade vi hem. Han fick sin müsli i boxen och så fick han gå ut i hagen. Tog då in Q och tog han till banan. Longerade han idag. Han gick hur bra som helst och har verkligen börjat fatta detta med att vara avslappnad och lyssna på mig. Han galopperade även i båda varven och det såg jätte bra ut. Han är svagare i högervarv så vi ska träna mer på det. Sen efter att ha longerat så gick vi en promenad i skogen så han fick se annat en ridbanan. Brukar alltid skritta av en stund i skogen då jag rider/motionerar på banan.


Sen efter stallet for till stan för att köpa mat till hundarna då min leverans från foderbilen inte kommer att komma förrän på måndag!! Och hundarna måste ha mat. Dom har gått på färskfoder nu någon dag men jag köpte pellets idag till dom. Så nu kommer dom överleva helgen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards