Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Fru Lundgren - 22 augusti 2014 23:53

Jag och Max gick ner till mamma vid 5 tiden och åt middag med henne. Sen var vi där tills klockan blev halv 8 och då gick vi hem. Kotten var grymt trött och grinig nu ikväll. Han somnade i vagnen medan jag blandade välling och då han ändå sov passade jag på att ge hundarna mat så dom kunde äta medan jag nattade kotten.

Han somnade om nästan direkt då han hade fått ny blöja och pyjamas på sig. Satte mig nere i soffan en stund innan jag sen rastade alla hundar och gick ut till stallet. Motion av hästar stod på planen. Jag longerade ettan och Q på banan. Dom båda var grymt fina och lyssnade grymt bra på mig. Q galopperade även 3 varv på volten i vänstergalopp. Stolt! Ettan var jätte nyfiken på grannens hästar som går vid ridbanan. Men jag fick henne att sen släppa fokuset på dom och rikta det mot mig.
Tog sen Pajsen. Var tänkt att longera han med. Men valde att rida han istället. Voltarbete även för han. Mjukgörande och lågform var det vi hade fokus på. Han var grymt fin och inte alls stel i nacken idag. Vilket är grymt bra. Efter att jag motionerat dom så fick dom kvällshö och jag skuttade in för att rasta hundarna. Nu sitter jag här och bloggar efter att ha tagit en skön dusch. Nu väntar sängen och nya äventyr i morgon. Kram

Av Fru Lundgren - 22 augusti 2014 15:18

Min snälla man lät mig ta en liten sovmorgon. Vaknade sen med ont i hela kroppen. Så tog lite alvedon och sen mådde jag bra igen. Tack och lov.
Har sen ätit lite frukost och sen for ja, min man och Max ner till mammas stall och hämtade upp alla sakerna till hästarna. Hem kasta av det i stallet och sen raka vägen till stan för att köpa mat till hundarna. Dom äter ganska fort och jag fick slut både pellets och färskfoder. Så passade på att köpa det idag då min man sen är borta hela helgen.

Min man åkte sen till jobbet och jag och Max passade på att ge hästarna mat och städa upp i stallet.

Vi ska sen kanske gå en liten promenad med hundarna och så måste jag även städa och fixa till här hemma. Är lite kaos nu. Blir lätt det med många djur och barn. Men det gör inget. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards