Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Fru Lundgren - 11 augusti 2014 22:50

Jag började med att longera Q. Han var lugn hela tiden och lyssnade bra på det jag sa till han. Han travade även på i ett ovanlig lugnt tempo för att vara han. Sen fick han även testa trava över bommar också. Det tyckte han var grymt kul. Har försökt tänkt hoppa han i helgen och blir nog även att hoppa ettan.
Hade tänkt rida ettan i skogen. Men hon var på tårna så jag ändrade planen och for till ridbanan istället. Hon arbetade på grymt bra fast jag fick lirka med henne för att få henne fin. Hon var lite bråkig och ofukuserad. Men efter lite jobb så började hon slappna av och lyssna på mig.
Red inte Pajsen då han måste skos då han har glappa framskor. Hoppas kunna rida han i morgon.

Av Fru Lundgren - 11 augusti 2014 18:33

Ja denna dag har i stort sett varit fullt upp ända sen jag steg upp. Jag steg som sagt upp och åt lite. Sen ut och gå med min man, Max och alla hundar utom smilla och Ängla. Vi tog en lång sväng idag. Grymt skönt fast man mer eller mindre svettades som en gris. Mötte två lösa hundar efter vägen (inte samtidigt). Jag hade ju mina hundar lös och är så grymt glad att mina hundar varken bråkar eller gör något med dom främmande hundarna. Campa skällde till två gånger men anser att hon har rätt till det då första hunden (en golden) kom med rest ragg och såg inte så snäll ut. Hennes husse hade då ingen pli på sin hund. Så min man tog fast den. Sen gick vi vidare och efter några meter mötte vi en till hund som denna gång var en beagle. Hon kom morrande och med rest ragg. Denna gång stod alla mina hundar bakom mig och kollade. Kopplade dom ochin man fick ta dom så följde jag hunden hem då jag vet vart hon bor. Bonden kom och tackade och bad om förlåt. Sen kunde vi gå vidare.

Kom hem och lämnade alla hundar och hämtade Ängla från hundgården där hon fått sitta medan vi gick. Smilla var lös inne i huset och har kommit på att man kan sitta i fönstret och kolla. Haha.

Efter att ha varit hos mamma så for vi till Byske återvinning och medan min man tömde transporten på skräp så tog jag ut Ängla, smilla och Max ur bilen och började gå efter sidovägen hemåt. Min man mötte sen upp oss och vi hoppade in i bilen och åkte hem. Blev en kort och bra promenad för smilla och Ängla som vart trötta och nöjda. Blir sen att börja öka upp Smillas promenader. Men vi börjar med korta.

Hem igen och lämna hundarna. Sen äta middag hos mamma.
Nu ligger jag i soffan och ska strax fara till stallet för att motionera hästarna. Längtar tills dom kommer hem då jag kan motionera dom mer. Nu tar ju allt så lång tid och det är inte kul.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards