Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Fru Lundgren - 8 augusti 2014 23:22

Jo det gäller att vara effektiv då man är mamma och har flera djur och måsten som ska göras per dag. Min man har också varit duktig och klippt gräset ute på gården och plockat hundskit så nu är det snyggt igen. Eller ja han plockade först och klippte sen. Haha. Han dödade även huset medan jag bakade för fullt.
Jag har bakat både hallonmuffins och blåbärsmuffins. Sen bakade min man chokladbollar och äppelsockerkaka. Hade tänkt göra en smulpaj också men det får jag göra någon annan dag. Muffinsarna ska vi ha till kalaset i morgon. Vi ska fira både min man som fyllde den 25/7 och så Max som fyllde den 6/8. Så det blir storkalas. Min mans mor är här också och ska vara här hela helgen.
Bild på hallonmuffinsarna.

Dom blev grymt goda. Jag hade även tänkt rida idag men det var så mycket att göra att jag hann inte med det. Jag fick först en runda i skogen med Spike, Campa, Tanja och Bella. Vi lämnade "sjuka" Smilla och höggravida Ängla hemma. Gick en runda där jag en bit hade hundarna lös så dom får göra sig av med extra energi. Det gillade dom. Blev grymt trötta efter den promenaden.

Campa sitter just vid trädet på bilden. Så hon syns typ inte. Gick inte i så högt tempo då jag var slut i kroppen efter värmen och allt bakande.

Sen kom kaj och Chrille (min riktiga pappa och min halvbror) hit och firade Max då dom inte kunde vara med i morgon. Vi fikade lite och pratade. Kotten var så trött att han hoppade i säng nästan direkt dom hade kommit.
Denna fick han av dom.

En traktor som kan göra själv om man trycket på den och alla djuren lever om då man trycker på den. Max älskade den fast han var trött.
Efter att dom åkt så tog jag med min Ängla och gick till stallet för att natta hästarna. Så hon fick sig en liten lugn promenad. Vi gick inte i så högt tempo då hon har bebis i magen och inte orkar vara lika aktiv.

Men en liten promenad blev det då i alla fall. Så jag har nu gått två härliga promenader idag och så cyklade jag till stallet på morgonen. Så jag är ändå rätt aktiv fast jag har såycket att göra. Nu ska jag sluta blogga och sen skutta in ner i sängen och försöka få lite sömn.

God natt. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards