Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

God kväll.

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 22:24

Hur har ni det? Har sett att många har regn och oväder. Här regnar det också. Inte alls kul. Men bra för gräset så det får gärna regna hela natten. Det gör inget. För mig får det regna varje natt och vara sol och fint väder under dagen. Då kan jag ändå rida och gå härliga rundor med hundarna.

Just nu sitter jag i soffan och kollar på tv. Har tänt ljus och dricker jouse. Ska snart rasta hundarna och sen sova. Hade tänkt försöka komma i säng tidigt då min kropp är trött. Tror det beror på vädret. Jag blir så nerstämd då det regnar. Allt känns bara grått och trist då. I morgon hoppas jag att vädret är bra då jag ska motionera Pajsen och ettan. Funderar om att hoppa ettan och kanske köra Pajsen med rockarden. Sen blir det att ta en powerwalk i morgon också. Måste försöka bli nyttig och börja ta tag i kondisen. Har börjat cykla också. Så kanske drar med Max och cyklar i morgon. Vi får se vad jag hittar på att göra.
Hm. Borde kanske skura golvet också innan jag lägger mig. Dammsugade ju tidigare idag, så skurar jag golvet nu så är huset nästan som städat. Gissar att hundarna kommer att dra in en massa leriga hundtassar nu efter att ha varit ut. Så att skura golven kanske ändå är en bra sak att göra. Men kommer ju som inte komma tidigt i säng om jag ska skura golven. Men om jag lyfter röven ur soffan oh slutar blogga så kanske jag hinner allt jag skriver om innan jag sen ska sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards