Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Min dröm.

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 20:26

Jag sa nej till min största dröm någonsin för exakt 1 år sedan. Att säga nej till det jag så länge drömt om var verkligen inte lätt. Men jag trodde då jag gjorde ett bra val. Att jag gjorde det för att itiden eventuellt inte skulle finnas. Men allt efter den dagen ångrar jag mig. Jag vaknar ibland på nätterna och bara känner hur tårarna kommer för att jag valde fel. Jag skulle ha lyssnat på mitt hjärta och inte hjärna. Då skulle allt vara bra. Allt skulle vara så som jag har drömt om. Jag skulle vara så lycklig och att försöka nå vidare i mina drömmar. Men så blev det inte. Vilket jag ljupt ångrar. Jag säger ju oftast 'gör inget du ångrar och ångra inget du gör' men med detta går inte det. Jag ångrar att jag gjorde som jag gjorde. Att se andra leva sina drömmar kan få mig ledsen. Jag vill också men det känns som om jag inte kan.
Min dröm var att få köpa en hopphäst och jag var och provred hästen som kunde ta mig till mina drömmar. Men var rädd att jag inte skulle kunna ha tid att träna/tävla efter att jag fått barn. Men nu i snart 1 år har jag ångrat att jag inte tog henne. Jag har tid att tävla/träna fast jag har barn. Och jag skulle kunna göra vad som helst för att köpa denna häst. Jag vet att hon är tillsalu och jag skulle så gärna vilja ha henne. Jag vet att vi aldrig skulle kunna stå på någon stor tävling. Men det spelar ingen roll. Bara jag kan tävla så är jag nöjd. Visst kan jag tävla med ettan. Men hon är ung och vi båda är utan tävlingsrutiner. Så det kan bli kaos. Så att ha en stabil och tävlingsvan häst är något jag skulle vilja ha.

Jag drömmer ofta om denna häst jag för ett år sedan var och provred. Hon är min dröm och fast hon enligt många inte är någon ögonfallande häst så vet jag att vi är något för varandra. Bjuder på en gammal bild från annonsen då jag för ett år sedan såg henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards