Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 23:45

Borde kanske satsa på en sen kväll så kanske jag kommer i säng före kl 23.. Hm värt att testa. Haha. Nu är hundarna rastade och golven skurade. Nu väntar sängen. Skönt. Ser ut som om det ska bli bättre väder i morgon vilket jag hoppas på. God natt gott folk.

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 22:24

Hur har ni det? Har sett att många har regn och oväder. Här regnar det också. Inte alls kul. Men bra för gräset så det får gärna regna hela natten. Det gör inget. För mig får det regna varje natt och vara sol och fint väder under dagen. Då kan jag ändå rida och gå härliga rundor med hundarna.

Just nu sitter jag i soffan och kollar på tv. Har tänt ljus och dricker jouse. Ska snart rasta hundarna och sen sova. Hade tänkt försöka komma i säng tidigt då min kropp är trött. Tror det beror på vädret. Jag blir så nerstämd då det regnar. Allt känns bara grått och trist då. I morgon hoppas jag att vädret är bra då jag ska motionera Pajsen och ettan. Funderar om att hoppa ettan och kanske köra Pajsen med rockarden. Sen blir det att ta en powerwalk i morgon också. Måste försöka bli nyttig och börja ta tag i kondisen. Har börjat cykla också. Så kanske drar med Max och cyklar i morgon. Vi får se vad jag hittar på att göra.
Hm. Borde kanske skura golvet också innan jag lägger mig. Dammsugade ju tidigare idag, så skurar jag golvet nu så är huset nästan som städat. Gissar att hundarna kommer att dra in en massa leriga hundtassar nu efter att ha varit ut. Så att skura golven kanske ändå är en bra sak att göra. Men kommer ju som inte komma tidigt i säng om jag ska skura golven. Men om jag lyfter röven ur soffan oh slutar blogga så kanske jag hinner allt jag skriver om innan jag sen ska sova.

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 20:26

Jag sa nej till min största dröm någonsin för exakt 1 år sedan. Att säga nej till det jag så länge drömt om var verkligen inte lätt. Men jag trodde då jag gjorde ett bra val. Att jag gjorde det för att itiden eventuellt inte skulle finnas. Men allt efter den dagen ångrar jag mig. Jag vaknar ibland på nätterna och bara känner hur tårarna kommer för att jag valde fel. Jag skulle ha lyssnat på mitt hjärta och inte hjärna. Då skulle allt vara bra. Allt skulle vara så som jag har drömt om. Jag skulle vara så lycklig och att försöka nå vidare i mina drömmar. Men så blev det inte. Vilket jag ljupt ångrar. Jag säger ju oftast 'gör inget du ångrar och ångra inget du gör' men med detta går inte det. Jag ångrar att jag gjorde som jag gjorde. Att se andra leva sina drömmar kan få mig ledsen. Jag vill också men det känns som om jag inte kan.
Min dröm var att få köpa en hopphäst och jag var och provred hästen som kunde ta mig till mina drömmar. Men var rädd att jag inte skulle kunna ha tid att träna/tävla efter att jag fått barn. Men nu i snart 1 år har jag ångrat att jag inte tog henne. Jag har tid att tävla/träna fast jag har barn. Och jag skulle kunna göra vad som helst för att köpa denna häst. Jag vet att hon är tillsalu och jag skulle så gärna vilja ha henne. Jag vet att vi aldrig skulle kunna stå på någon stor tävling. Men det spelar ingen roll. Bara jag kan tävla så är jag nöjd. Visst kan jag tävla med ettan. Men hon är ung och vi båda är utan tävlingsrutiner. Så det kan bli kaos. Så att ha en stabil och tävlingsvan häst är något jag skulle vilja ha.

Jag drömmer ofta om denna häst jag för ett år sedan var och provred. Hon är min dröm och fast hon enligt många inte är någon ögonfallande häst så vet jag att vi är något för varandra. Bjuder på en gammal bild från annonsen då jag för ett år sedan såg henne.

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 17:11

Ja som rubriken låter så har jag, Max och alla hundar tagit en svettig powerwalk. Fast jag kan inte röra armarna så mycket då jag har barnvagnen. Men räknar det ändå som en pw. Rundan jag tog brukar ta 45 min att gå men lyckades ta den på 30 min. Duktiga jag. Fast jag fick släpa Tanja, Bella och smilla efter halva vägen då dom tyckte det vart för jobbigt. Tur att schäfrarna (Ängla, Spike och Campa) har kondis då dom andra hundarna sviker. Haha.
Sen då jag kom hem fick alla hundar vatten och sen dammsugade jag huset. Bäst att passa på då man redan är svettig. Haha. Nu ligger hundarna och sover gott lite utspridda i huset. Ska nu äta lite mat med Max. Sen blir det att ta bara vara med han tills han ska bada och sen sova kl 20.

Det konstiga är att jag får mer gjort då min man är borta. Hm konstigt.. Men så är det. Kan vara att jag inte orkar sitta ensam flera timmar och det är då roligare att göra något.

Hade tänkt be min mamma vara med Max ikväll så får jag rida. Men hon är på intensiven då min morfar inatt åkte in pga misstänkt hjärtinfarkt. Så dom andra hästarna får stå idag. :)

Max var nyss dum med katten (bröt i hans svans) så katten blev arg. Det kanske lär Max att vara försiktig. Tur att det inte tog i ögat.

Av Fru Lundgren - 14 juli 2014 14:00

Fast min man är i Kiruna måste jag ju ta hand om alla djur. Efter att jag och Max idag ätit frukost så gick vi ner till hästarna. Jag red Quetcho på ängen och Max satt så snällt i sin vagn och kollade på. Han smackade på Q så fort jag red förbi. Han kommer verkligen bli en riktig hästkille. Han fick även följa med en tur på ängen och skritta av Q. Han skrek sen och började gråta då vi hoppade ner och var klara. Han vill inte hoppa ner.

Dagens träning gick ut på att få Q mjuk och ställd i volter i skritt och trav. I skritten gick det jätte bra i båda varven. Men i i traven har han så grymt svårt för volt i högervarv. Han ställer sig gärna utåt och blir spänd. Men det går bättre och bättre. På ridbanan går det bäst. Men på ängen stressar han upp sig ibland. Så det gäller att tålamod och vara mjuk i handen. Är ändå nöjd då han skötta sig så grymt bra idag.

Sen efter att ha varit i stallet så satte vi hästarna på bete och sen fick Max leka på gräsmattan hos momme och moffe. Han tyckte det var så kul att leka runt med traktorn som momme köpt till han.

Nu sover Max lunch men då han vaknar blir det att gå ut en stund med hundarna så dom får röra lite på sig. Blir nog att släppa dom i skogen. Det brukar dom ju inte klaga på. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards