Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Fru Lundgren - 11 juli 2014 23:41

Efter att min man kom hem just efter att jag bloggat tidigare idag så for vi till stan och fixade lite saker. Bland annat mer plaststolpar till sommarhagen så nu har jag delat av mer i hagen i hopp om att gräset ska komma tillbaka så vi kan ha dom på bete hela nästa månad. Sen fick dom gå där och beta igen.
Vi (jag,min man och kotten) for hem och min man la kotten i sängen och han fick sova lunch. Jag la mig ute i solen för att sola och min man satte ihop dom nya cyklarna vi köpt. Då Max sen vaknade efter 2 1/2 timmes sömn eller rättare sagt. Jag väkte han. Så for vi i alla fall till havet och badade. Det är så grymt skönt att kunna svalka sig i havet. Gissar att vattnet var runt 23-24 grader idag. Men det blåste lite mer en i onsdag då vi var dit.

Sen åt vi smörgåstårta till middag. Även Max åt en bit. Han tyckte det var så gott. Efter middag drog jag till stallet. Tre hästar skulle motioneras.
Började med Quetcho. Han var så grymt pigg och taggad att han började passet med att stegra och var taggad/stressad så jag började lugna han och be han använda skallen mer en benen. Så jag jobba på volter och tränade mjukgörande. Han lugnade sig fort men hade mycket spring i benen. Så lät han galoppera runt ängen i tre varv i både höger och vänster galopp. Så sex varv senare tyckte Q att han fått springa av sig fast jag hållit in han till kortare galopp. Svetten rann och han var verkligen hur fin som helst. Känns så skönt att han är så arbetsglad. Ska rida igen i morgon fast då blir det ett lugnare pass
Red barbacka på Ettan på ängen och tog som ett lugnt pass. Hon kändes lite seg idag. Värmen kanske? Hm. Ja jag hoppas då det. I morgon hade jag tänkt hoppa henne lite. Jag vet att hon alltid tycker det är kul att få hoppa. Det är något hon verkligen brinner för.
Sen efter att ha ridit henne satte jag tillbaka hon på betet till Q och tog Pajsen. Jag och min vän ewelina for ut i skogen och red och pratade. Var jätte mysigt. Var ett bra tag sen vi tillsammans då vi båda varit upptagna.
Så nu är alla hästar motionerade och jag ska nu sova. Hoppas på en lika bra morgondag som denna dag.

Av Fru Lundgren - 11 juli 2014 09:39

Eller är det en god morgon? Vaknade med att kotorna i nacken låst sig. Toppen! Och sen är det varmt ute!! Fast med värme är det skönt. Kanske lägger mig i solen ett tag och bara njuter.

Och i skuggan är det 22 grader! Jag som hade planerat att göra så mycket idag. Får se om jag ens kan göra något. Hade tänkt smörja nacken med tigerbalsam för då brukar spänningarna släppa. Min man kommer också hem idag. Han är typ på väg hem nu (?!), tror jag han sa. Bra man vet också. ;)

Blir senare ikväll att ta ut hundarna i skogen och låta dom springa av sig energi. Hästarna ska även få komma ut. Blev sugen att hoppa ettan. Så kanske tar och gör det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards