Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Fru Lundgren - 10 juli 2014 23:18

Jag lyckades komma i säng före kl 24 idag!!! Applåder till mig själv. Hoppas nu att jag även kan somna direkt och inte ligger vaken halva natten. Har öppnat fönster men den svala luften vägrar komma in i sovrummet. Men kan nog sova ändå. God natt.

Av Fru Lundgren - 10 juli 2014 21:21

Vad ska jag göra nu då? Kotten sover gott i sin säng och har gjort det sen 20:20. Så just nu ligger jag på soffan. Har suttit och raderat foton jag inte behöver i mobilen och ska föra över resten till datorn och tömma min mobil helt. Har över 2700 bilder och typ 400 filmer i den nu så utrymmet är typ fullt. Ändå raderade jag nyss 380 bilder. Så ja det är nog bäst att tömma den.

Ska strax rasta hundarna och sen MÅSTE jag försöka komma tidigt i säng. Känner mig jätte trött. Har jag tur så kommer min man hem redan för kl 16 så i morgon ska jag motionera alla hästar igen. Blir att först lägga fokus på Quetcho. Han ska nu ridas igång mer och jag ska börja om att träna han så vi ska komma tillbaka dit vi var och ännu längre. Ska även ta ner hinderna och börja hoppa mer med hästarna.

Av Fru Lundgren - 10 juli 2014 16:20

Just nu tränar jag hundarna fast jag inte gör så mycket en att sitta i soffan. Träningen just nu är att altandörren kan vara öppen utan att hundarna ska gå ut. Dom har nyas varit ute och jag tycker att dörren då kan få vara öppen så man får in lite ny luft. Med 6 hundar i huset kan luften ibland bli konstig. Så brukar alltid släppa in ny luft lite nu och då. Har även ett fönster öppet på skuggsidan och en fläkt där som gör att det kommer in luft. Schäfrarna tycker det är skönt. Men whippetarna är inte lika glada. Det blir ju kalt enligt dom. Haha

Av Fru Lundgren - 10 juli 2014 13:54

Jag ligger nu på soffan och nästan fryser. Vi har bara 17-18 grader i skuggan och jag har öppnat upp ett fönster och satt en stor fläkt där som blåser in den svala luften så nu är hundarna nöjda. Men jag tycker nästan det var lite för svalt. Men men. Jag ska hämta en filt och lägga mig under. Då slipper jag frysa. :)
Kotten var så trött att han somna i vagnen då vi gick hem. Men han grät redan då vi var där nere hos momme och moffe. Så jag hoppas han sover ett tag nu så han får vila lite.

Av Fru Lundgren - 10 juli 2014 12:59

Idag är det inte lika brännande varmt ute så jag passade på att direkt efter frukosten (kl 10) sätta kotten i vagnen och fara till stallet. Han tycker alltid det är så kul att få följa med dit. Longerade både Pajsen och Ettan på ängen så dom fick röra på sig. Båda två kändes lite små sega. Men tycker dom alltid gör det då man longerar. Quetcho ska jag senare ikväll ta ut. Tror det blir longering för han också. Han ska ju som bara börja skrittas/travas igång med korta pass nu då han stått ett tag. Men ska försöka ta han senare idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards